خودکفایی استان یزد در تولید گوشت مرغ

no-thumbs

جلسه کمیته برنامه ریزی صادرات مرغ استان به منظور برنامه ریزی و فراهم شدن زیرساختهای صاردات مرغ به خارج از کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزجلسه برنامه ریزی صادرات مرغ به منظور برنامه ریزی و فراهم شدن زیرساختهای صادرات مرغ به خارج از کشور در محل کار ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان با حضور مدیر کل امور اقتصادی استانداری،رییس سازمان جهاد کشاورزی ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی این سازمان، مدیر امور طیور جهادکشاورزی و مدیران کل دامپزشکی و پشتیبانی امور دام ،نماینده سازمان صنعت معدن تجارت ،  اتحادیه مرغ داران و اتحادیه صادرکنندگان استان برگزار شد.

 

 

رییس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر ضرورت استفاده از همه فرصتها برای صادرات مرغ این استان به کشورهای منطقه به ویژه بازارعراق و روسیه گفت: صادرات مرغ گوشتی یزد به خارج از کشور نیازمند برنامه ریزی و فراهم کردن زیر ساختهاست.

 

 

وی همچنین بر شناسایی کشتارگاههای مناسب و استاندارد برای صادرات این محصول تاکید کرد و گفت: اکنون ۲  کشتارگاه در یزد در حال آماده سازی شرایط استاندارد برای صادرات مرغ میباشند و خط تولید بقیه کشتارگاهها باید با اخذ تسهیلات استانداردسازی شوند.

 

 

بخشایش برای صادرات فراگیر گوشت مرغ از این استان بر آسان سازی صدور مجوزهای لازم از سوی دامپزشکی و تسریع در جواب آزمایشات تاکید کرد و گفت: ضروری است دستگاه های تشخیص سریع دارو و آزمون میکروبی در لاشه مرغ در این اداره کل مستقر شود.

 

 

این مقام مسئول بازار روسیه و عراق را برای صادرات مرغ استان بسیار مناسب دانست و افزود: مسوولان امر باید جهت شتاب بخشی به صادرات مرغ این استان به بازار روسیه برنامه ریزی کنند.

 

 

رییس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان یزد ، تشکیل زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ، با هدف توسعه کمی و کیفی صادرات را از جمله سیاست سال جاری وزارت جهادکشاورزی برشمرد و گفت : این طرح از سال ۹۲ در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان ها قرار گرفته است.

 

 

مشاور جوان رییس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام تکلیف دارد برای حمایت از تولیدکنندگان، زمینه صادرات فرآورده های دامی از جمله گوشت مرغ را فراهم کند.

 

 

وی افزود: در این راستا سعی کرده ایم با حضور در نمایشگاههای مختلف و رایزنی با فعالان اقتصادی سفارتخانه های کشور همچنین مطالعه بازار کشورهای جهان برای تولیدات و فرآورده های گوشتی کشور از جمله مرغ بازاریابی کنیم.

 

 

سید حسین بخشایش گفت: در این جلسه مقرر گردید به بخش بازرگانی وزارت جهادکشاورزی  پیشنهاد تخصیص بخشی از تولید مرغ استان برای صادرات، ارسال و فارغ از قوانین محدود کننده برای صادرات بتوانیم حمایتی از بخش صادرات داشته باشیم.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..