دومین جشنواره ملی گردشگری در یزد

no-thumbs

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد ، از برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری به منظور معرفی دیار قنات، قنوت و قناعت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید مصطفی فاطمی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : نخستین دوره این جشنواره از سوی سازمان میراث فرهنگی مهرماه سال گذشته برگزار شد.
وی درباره اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد : سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تبلیغات موثر و به منظور افزایش آگاهی بیشتر جامعه از اهمیت و ارزش های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صنعت گردشگری این جشنواره را برگزار می کند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد افزایش مشارکت و همکاری مردمی در خلق ایده ها و تفکرات نوین و در نهایت ایجاد بانک اطلاعاتی از تصاویر، عکس ها و بسترهای هنری مرتبط با این صنعت را از دیگر اهداف دومین دوره از این جشنواره که با رویکرد همدلی و هم زبانی و تاکید بر معرفی جاذبه های ناشناخته و کمتر شناخته شده برگزار می شود عنوان کرد .
فاطمی با بیان ضرورت مشارکت سازمان های مردم نهاد در این جشنواره افزود: این جشنواره با همکاری سازمان ها، موسسات دولتی و خصوصی و فعالان مردمی در حوزه گردشگری برگزار می شود.
وی ادامه داد : به جهت کاربردی کردن موضوعات و محورهایی که بیشترین آثار دریافتی از نخستین دوره بوده است، این جشنواره در چهار محور عکس، خاطره نویسی، ایده های نو، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای برگزار می شود.
این مسوول با تاکید بر اینکه این جشنواره یکی از فرصت های پیش آمده است برای تبلیغات و برندسازی گردشگری استان یزد است ، یادآور شد: حضور در این جشنواره سبب جبران بخشی از کاستی های تبلیغاتی استان به منظور معرفی دیار قنات، قنوت و قناعت خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد تا این جشنواره ملی در پایان اثرات خوبی در حوزه گردشگری کشور و نیز بستری مناسب برای جمع آوری ایده ها و ابتکارات و استفاده از آنها در مسیر اجرایی شود.
فاطمی تصریح کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۵شهریور به دبیرخانه این جشنواره در اداره کل میراث فرهنگی استان تحویل داده یا در سایت http://irantourismfestival2.com ثبت کنند.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .
هم اکنون استانهای فارس ، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..