آبرسانی با تانکر به ۳۰۷ روستای یزد

no-thumbs

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد گفت: به علت کم آبی، به 307 روستای این استان با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی نصیری افزود: آب آشامیدنی روستاهایی که دچار کم آبی یا از آب سالم و بهداشتی محروم هستند، به وسیله تانکرهای سیار تامین می شود.

وی تعداد جمعیت ساکن در این روستاها را ۶۵ هزارو ۵۷۴ نفر اعلام و اظهار کرد: آب مورد نیاز با ۴۴۲ تانکر ثابت و ۱۵ تانکر سیار به این روستاها می رسد.
نصیری اعتبار لازم برای این امر را ۱۵ هزار میلیون ریال اعلام کرد و از مسوولان امر درخواست نمود برای تامین اعتبارات مورد نیاز مساعدتهای لازم را بعمل آورند.
هم اکنون علاوه بر روستاهای مورد اشاره ۵۰۰ روستای استان یزد نیز در وضعیت کم آبی قرار دارند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل ۳۰ مجتمع آبرسانی در روستاهای این استان نیاز است.
وی ساخت این مجتمع ها را برای رفع مشکل بی آبی و کم آبی در روستاها موثر دانست و از مسوولان استانی و وزارت نیرو خواست به تخصیص اعتبارات در این بخش توجه ویژه داشته باشند.
تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد ۹۹ هزار و ۴۱۰مشترک اعلام شده است.
هم اکنون آب روستاهای استان یزد از طریق ۲۹۶ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۴۷ رشته قنات تامین می شود و حدود ۵۶ روستای استان نیز از طریق خط انتقالی کوهرنگ آبرسانی می شوند.
تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد ۹۹ هزار و ۴۱۰ مشترک اعلام شده است.
استان یزد حدود سه هزار روستا و ابادی دارد که یکهزار روستای آن دارای سکنه است.
€خشکسالی های دو دهه گذشته، خسارات جبران ناپذیری بر منابع اقتصادی استان یزد و بویژه بخش کشاورزی روستاییان وارد کرده است.
شدت خشکسالی ها و تاثیرات منفی آن به حدی است که متاسفانه بارندگی اخیر نیز نتوانسته حتی بخشی از این معضل را جبران و نیاز آبی استان یزد را تامین کند.

 

خبرنگار: احسانی زاده

 

بخش نظردهی بسته شده است..