۳۰ نیروگاه آبی کشور خشک شده است

no-thumbs

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: امسال خاموشی در کشور ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزهوشنگ فلاحتیان  در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد صنعت برق که در محل باشگاه شرکت برق برگزار شد با بیان اینکه نیروگاه‌های کشور بیش از ۴۰-۴۵ سال عمر کرده‌اند، اظهارداشت: باوجود فرسودگی نیروگاه‌ها شرایط به گونه‌ای مدیریت شده که ضریب خروجی این نیروگاه‌ها به سه درصد رسیده که این عدد در دنیا نمونه است.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم امکانات لازم را تزریق کنیم، می‌توانیم صنعت برق نمونه در سطح جهان داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش جاری و ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش سرمایه‌گذاری کسری منابع داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از حدود ۶۰ نیروگاه آبی کشور ۳۰ نیروگاه در کشور خشک شده است، متذکر شد: امسال اولین نیروگاه را به شبکه فاضلاب متصل کردیم.

فلاحتیان به انسجام بین آب و برق اشاره کرد و بیان داشت: نیروگاه همدان را به نیروگاه شهید مفتح متصل کرده و ۴۳.۵ کیلومتر انتقال خط را در عرض سه ماه داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد برق کشور را باید ساماندهی کرد متذکر شد: بحث حمایت از صنعت برق به مجلس رفته و ما امیدواریم این بخش مورد حمایت نمایندگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک قانون بودجه ۹۵ تدوین می‌شود که امیدواریم فضا به گونه‌ای شود که سهم واقعی برق در این بودجه لحاظ شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان با اشاره به اینکه تا آخر سال حدود ۱۰۰۰ مگاوات برق داریم، گفت: امسال خاموشی ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما وضعیت تهران بزرگ، مازندران و خوزستان بسیار نگران کننده است.تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..