دغدغه حج و زیارت یزد چیست؟

اخذ ۳۶۸ هزار تومان بابت گوسفند ازحجاج یزدی

امسال ۱۵۷۶ زائر یزدی در قالب کاروان‌های ۸۵ تا ۱۶۰‌نفره به کشور عربستان اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمدیرکل حج و زیارت استان از اعزام ۱۲ کاروان از استان برای شرکت در حج تمتع خبر داده و گفته: امسال ۱۵۷۶ زائر یزدی در قالب کاروان‌های ۸۵ تا ۱۶۰‌نفره به کشور عربستان اعزام می‌شوند.

علی اصغر شریفی در اینباره افزوده است: ۹۰ نفر از ۱۵۷۶ زائر اعزامی امسال، عوامل اجرایی و بقیه زائران هستند که از ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه به کشور عربستان و نخست به مکه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: البته پرواز نخست متعلق به عوامل اجرایی است که ۲۸ مرداد ماه از فرودگاه شهید صدوقی به مکه اعزام می‌شود.

شریفی گفت: کاروان‌های یزد امسال اقامت ۳۰ روزه در مکه و مدینه خواهند داشت و نخستین گروه از کاروان‌های استان ۲۲ مهرماه وارد استان می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان این‌که زائران امسال در قالب یک گروه ۸۵ نفره، یک گروه ۱۱۵ نفره، ۹‌گروه ۱۳۵ نفره و یک گروه ۱۶۰ نفره به حج اعزام می‌شوند، اضافه کرد: یزد ۶‌کاروان، میبد ۲کاروان، بافق و بهاباد، ابرکوه و اردکان نیز هر کدام یک کاروان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همه زائران زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند، تصریح کرد: طرح بیمه تکمیلی امسال نیز برای زائران در نظر گرفته شده است.

شریفی همچنین از اجرای طرح قربانی در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: استان یزد امسال نیز این طرح را اجرایی خواهد کرد و برای اجرای آن ۳۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان از هر زائر دریافت خواهد شد.

وی برپایی فروشگاه و نمایشگاه سوغات، تهیه لباس متحدالشکل برای مردان کاروان و برگزاری دوره‌های آموزشی را از دیگر تدابیر اندیشیده شده برای زائران استان در موسم حج امسال اعلام کرد.مهر

بخش نظردهی بسته شده است..