ساز ناکوک اصولگرایان در یزد ادامه دارد:

انتقاد از عملکرد هسته ای دولت/ متن برجام مورد مجلس قبول نیست/عراقچی حق تشخیص مصلحت را ندارد!

سازناکوک اصولگرایان در یزد ادامه دارد، به طوریکه انتقاد از عملکرد هسته ای دولت همچنان در دستور کار بخشی از اصولگرایان تندرو در یزد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلیرضا زاکانی نماینده اصولگرای تهران در جمع اصولگرایان یزدی به سخنرانی پرداخته و به شدت از عملکرد دولت در بخش هسته ای انتقاد کرده است.

بنابرگزارش برخی از سایت های محلی اصولگرا،علیرضا زاکانی عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام بیان کرد: این حق قانونی و عقلی مجلس است که برجام را بررسی کند. طبق دستور شورای نگهبان هر قراردادی که بین دولت با یک دولت یا مجموعه ای بین المللی باشد و نیز قراردادی که برای کشور تعهد آور باشد حتما باید توسط خانه ملت بررسی گردد.

این نماینده مجلس اذعان داشت: کسانی چون آقای عراقچی که می گویند تصویب برجام در مجلس صلاح نیست باید بدانند حق تشخیص مصلحت را ندارند.

عضو کمیسیون ویژه برجام در بیان اشتباهات تیم مذاکره کننده ادامه داد: متاسغانه تیم مذاکره کننده متن فارسی و لاتین را تطابق نداده که این امر خلاف معاهده ۱۹۶۹ و قوانین کشورمان است. تیم مذاکره کننده در ذیل ترجمه نوشته است، به دلیل پیچیدگی متن، متن انگلیسی را نیز ارسال کرده ایم که کار درستی نبوده و احتمال سوء برداشت ها وجو د دارد. در ترجمه دوم نیز کاملا مشخص است که سلایق دولت در آن اعمال شده و این متن نیز مورد قبول نیست.

زاکانی گفت: دولت موظف است لایحه ای تقدیم مجلس کند تا هیئات ۱۵ نفره بعد از بررسی آن را تبدیل به طرح نماید. یک مسیر تنظیم گذارش برعهده مجلس است که این مسیر می تواند چند سرنوشت داشته باشد؛ اول اینکه در صورت برتری نکات مثبت به نکات منفی می شود قبول مشروط شود . دوم در صورت مشاهده مشکلات بیانیه ای مبنی بر اصلاح صادر می شود.و نهایتا اگر نکات منفی آن بیشتر بود طرح رد خواهد شد.

وی ادامه داد اکثریت مجلس دغدغه اصلی خود را بررسی برجام می دانند و ما امیدواریم بتوانیم با هوشیاری قدم درست را برداریم.

وی در آخر خاطر نشان کرد کمیسیون ویژه کوچک ترین محدودیتی در تشکیل جلسات نداشته و نهایت تلاش و دقت خودرا در این را به کار خواهد برد.

بخش نظردهی بسته شده است..