تور گردشگری ادبی در یزد برگزار می‌شود

no-thumbs

برای اولین بار و به منظور شناخت و معرفی مفاخر و رخدادهای ادبی استان یزد به عنوان زمینه‌ساز ایجاد جاذبه جدید برای گردشگران، تور گردشگری ادبی در یزد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به دنبال برگزاری کارگاه زبان‌های ایرانی کهن در یزد، نشستی با حضور "سیدمصطفی فاطمی" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، جمعی از اساتید ایران‌شناسی، زبان شناسی و مدیریت جهانگردی در موسسه آموزشی پردیس گردشگری هفت اقلیم برگزار شد.

از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست، تشکیل جلسات شاهنامه‌خوانی و نشست‌های ادبی با هدف توسعه‌ی گردشگری ادبی در استان یزد بود.

در این جلسه همچنین بر ضرورت همکاری میان رشته‌ای و تلفیق دیدگاه‌های زبان شناسان، اسطوره شناسان و ایران شناسان برای شناخت و معرفی مفاخر و اتفاقات ادبی‌ که در یزد رخ داده و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد جاذبه جدید برای گردشگران باشد، تاکید شد.

گفتنی است: در ادامه با پیشنهاد مسئول آموزش موسسه هفت اقلیم و استقبال معاونت گردشگری مقرر شد تا برای اولین بار در کشور، راهنمایان گردشگری ادبی از بین علاقه‌مندانی که انگیزه و مهارت اولیه لازم را دارند، انتخاب و پس از گذراندن آموزش‌های لازم مشغول به فعالیت شوند و متعاقباً نیز شرایط برای تعریف مسیر و راه‌اندازی تور گردشگری ادبی فراهم شود.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..