راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی گردشگری در یزد

no-thumbs

همزمان با سالروز تاسیس خانه گردشگری یزد، نخستین کتابخانه تخصصی گردشگری کشور در این استان با حضور جمعی از مسوولان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایرنا ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد جمعه شب در حاشیه افتتاح این کتابخانه در جمع خبرنگاران استان گفت : برای مشارکت مردم در فعالیت های گردشگری طرحی تحت عنوان بوم گردی در استان یزد اجرا شده که منازلی در داخل بافت تاریخی و با کسب مجوزهای قانونی بخشی از قسمت زندگی خود را به مهمانان اختصاص دهند.
محمدمهدی شرافت افزود : تاکنون در این رابطه ۳۰ مجوز صادر شده و تا یک ماه آینده ده محل به بهره برداری خواهد رسید که قطعا نقش مهمی در مشارکت مردم خواهد داشت.
وی اظهار داشت : هم اکنون سه اداره در شهرستان های اردکان، میبد و ابرکوه مشغول خدمت رسانی هستند و یک شهرستان نیز اخیرا موافقت شده و بقیه شهرستان ها فقط دارای دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.
رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان یزد نیز در این نشست گفـت : برای اولین بار در استان یزد خانه گردشگری با حضور همه تشکل های فعال گردشگری و میراث فرهنگی استان راه اندازی شد که اثرات مثبتی در زمینه صنعت گردشگری استان داشته است.
سیدمحسن حاجی سعید افزود : ایجاد خانه گردشگری به عنوان الگویی از یزد گرفته شده و اخیرا تشکیل خانه گردشگری در همه استان های کشور ابلاغ شده است.
رییس جامعه هتلداران استان یزد نیز در این نشست خاطرنشان کرد : در استان یزد ۴۵ مجموعه اقامتی شامل هتل، مهمانپذیر و دیگر اماکن اقامتی است که مجموعا چهار هزار تخت را شامل می شود و خوشبختانه در دولت جدید باعث افزایش چشمگیر گردشگران خارجی بودیم.
سیدامیر ناصر طباطبایی افزود: بسیاری از مجموعه هتل ها در حال ورشکستگی و رکود بودند و با حرکتی که ایجاد شد از حال انفعال و سرخوردگی گذشته خارج شده و به آینده امیدوار هستیم البته احتیاج به بازسازی و بروز رسانی نیز وجود دارد.
رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان یزد نیز گفت: ۶۵ دفتر در حوزه خدمات هواپیمایی و گردشگری در استان یزد فعالیت دارد و به گردشگران خدمت رسانی می کند.
محمد حسن سرداری افزود: در استان یزد ۶۰ دفتر خدمات گردشگری و ۴۵ دفتر هواپیمایی به گردشگران خدمت رسانی می کند که تعداد ۶۵ دفتر در هر دو حوزه هواپیمایی و گردشگری فعالیت دارند اما ۴۰ دفتر فقط در یکی از حوزه ها فعالیت دارند.
احمدرضا موحد، نایب رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات سفر استان یزد نیز در این نشست گفت: مجموعه گردشگری براساس سه رکن اقامت، راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات سفر استوار است و هماهنگی این سه بخش باعث موفقیت فعالیت ها خواهد شد.
مرتضی بذرافشان مدیر موسسه هفت اقلیم یزد نیز گفت : این موسسه در راستای هر چه بهتر مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان آموزش های مورد نیاز را انجام داده و خوشبختانه از ده نفر دانشجوی دکترای جهانگردی کشور تعداد پنج نفر در یزد هستند وبا این موسسه همکاری دارند که نشان از ظرفیت بالای فعالیت های آموزشی در استان است.
حمید کاظمی فرد مدیر موسسه گردشگری رشد یزد نیز در این نشست اعلام کرد : این موسسه برای اولین بار در کشور دوره های راهنمایی تور و مدیریت هتل را برگزار کرد و به عنوان دومین استان بعد از تهران دوره های طبیعت گردی را نیز برگزار کرد.
استان یزد دو هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بن

بخش نظردهی بسته شده است..