طرح بوم‌گردی در استان یزد راه‌اندازی شد

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به ضرورت ارتقای بحث اقامتی استان یزد به منظور ارائه خدمات شایسته به گردشگران خارجی گفت: طرح بوم‌گردی در استان یزد راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدمهدی شرافت در مراسم سالروز افتتاح خانه گردشگری یزد، با بیان اینکه گردشگری موتور محرک میراث فرهنگی و صنایع دستی در استان یزد است، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یزد در صنعت گردشگری در دستور کار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: شروع به کار دستگاه احرامی بافی و راه‌اندازی ۱۰ کارگاه آموزشی کاربافی در یزد با حضور ۱۷۰ نفر از فعالین حوزه صنایع دستی، از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه و حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی استان یزد است.

شرافت با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفی و کمی هتل‌های استان یزد افزود: دریافت مجوز ساخت هتل ۵ ستاره با ۲۶۰ اتاق از کمیسیون ماده۵، شروع مراحل اجرای هتل ۵ ستاره اردکان، شروع عملیات اجرایی ساخت هتل میبد، اجرای ساخت هتل ضیافت در یزد، اتمام طرح توسعه هتل مشیر یزد به منظور افزایش ۳۵ اتاق مهمان و اجرای طرح‌های پردیسان در شهرستان‌های تفت و ابرکوه، از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقای محل‌های اقامتی استان یزد است.

وی اختصاص ۱۰۰ وام مرمتی بافت تاریخی به استان یزد و راه‌اندازی طرح اقامت‌های بوم‌گردی در استان یزد را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد عنوان کرد.

وی با اشاره اهمیت اجرای آموزش‌های تخصصی در حوزه صنعت گردشگری در استان یزد تصریح کرد: اجرا و تدوین برنامه‌های مستمر و گسترده آموزش‌های عمومی در راستای توسعه صنعت گردشگری، در استان یزد ضروری است.

شرافت با اشاره به ضرورت جلوگیری از بحث ایجاد نارضایتی عمومی در مسیر توسعه صنعت گردشگری بافت تاریخی ادامه داد: ارائه تسهیلات ویژه سازمان میراث فرهنگی به مالکین منازل مسکونی بافت تاریخی، به منظور در اختیار گذاشتن بخشی از فضای زندگی خانواده‌های یزدی، برای اسکان مسافران و گردشگران، از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ارتقای خدمات اقامتی در استان یزد است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۰ مجوز مربوط به آماده‌سازی، بخشی از منازل مسکونی واقع در بافت تاریخی برای اسکان مسافران و گردشگران خارجی از سوی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد صادر شده است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..