مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه اردکان برگزار شد

no-thumbs

مراسم هشتمین سالگرد ارتحال امام جمعه و اولین شاعر انقلاب آیت الله محمد حسین بهجتی (ره) متخلص به شفق با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس ، فرماندار، امام جمعه ، شهردار و جمع کثیری از مردم استان یزددر مسجد کوشکنوی اردکان برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، سخنران و کارشناس مذهبی در این مراسم به اهمیت فرا گرفتن علم و علم اموزی پرداخت و افزود: عالمانی چون ایت الله بهجتی به مطالب ملکی وملکوت عالم اشنا بودند و این خود ارجمندی و ارزش وی را چند برابر نمود.

حجت الاسلام محمود معرفت با بیان اینکه همه مردم مرحوم آیت الله بهجتی را به عنوان یک عالم می شناختند اظهار کرد: وی در دایره علم ملکوت صاحب اختیار بود و در گسترش آن سهم وافری داشت.
وی با اشاره به اینکه فرق عالم با عامه این است که عالم می تواند، دریافته های خود را در قالب الفاظ کلمات ، جملات ، عبارات اظهار کند تصریح کرد : عامه فقط حقایق را به اندازه گستره حواسشان می توانند درک کند .
این کارشناس مذهبی اظهار کرد : برگزاری چنین مراسماتی بدین منظور است که نسل جدید با شخصیتی والا آشنا شوند و از کارشناسان فرهنگی و دینی خواست که روزی را در تقویم به نام این برجسته مذهبی مزین نمایند تا تعمقی بر آثار و افکار ایشان بشود .
این سخنران کشوری با بیان اینکه در جامعه ، مرحوم آیت الله بهجتی را به عنوان شاعر و کسی که به ادبیات فارسی به صورت تخصصی مهارت دارد می شناسند افزود: ایشان شاعر مضاف بود و به مسایل روز آشنایی و در حوزه های علمیه و دانشگاه به عناوین برجسته ای نیزمشهور بود.
معرفت با اشاره به اینکه این مرحوم با عرفان ، تفسیر، حدیث و ادبیات عرب و فارسی کاملا مانوس بود ادامه داد: در مجموعه اشعار ایشان مباحث معارفی و اعتقادی به کار گرفته شده و بر مبنای اسلام پژوهشی و ائمه شناسی به چاپ رسیده است.
وی همچنین از مداحان و عاشقان حسینی خواست که در مراسماتشان از اشعار این فقید استفاده نمایند چرا که مطالب و اشعار ایشان در مدح امام حسین (ع) از روی پژوهش و با محوریت علم سروده شده است .
محمدحسین بهجتی اردکانی، شاعر و امام جمعه شهرستان اردکان یزد بود، او با تخلص شفق شعر می سرود. وی در شامگاه ۲۹ امرداد ماه ۱۳۸۶ ه. ش در سن ۷۳ سالگی درگذشت.
اردکان با ۸۰ هزار نفرجمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..