معاون وزیر نیرو:میزان بارش ۲۱ درصد کاهش دارد

no-thumbs

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از کاهش 21 درصدی بارش کشور در دراز مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرحیم میدانی در گفت و گو با ایرنا در دهلران اظهار کرد: ۱۹ سال است که در یک دوره خشکسالی هستیم که هنوز هم ادامه دارد تا امروز میانگین بارش کل کشور ۱۸۹ میلی متر است که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد و نسبت به دراز مدت ۲۱ درصد کاهش بارش داشته ایم.



وی افزود: در مناطق غربی و جنوبی غرب کشور وضعیت بدتری دارند بطوریکه نسبت به میانگین کشوری حوزه آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۳۸ درصد کاهش بارندگی داریم.



معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد: این بارش نسبت به دراز مدت از جمله در استان ایلام در شرایط بد و استان هرمزگان دارای بدترین وضعیت است و حدود ۶۰ درصد کاهش بارندگی دارد که نسبت به دراز مدت بدلیل افزایش دما و تغییر الگوهای بارش روان آب ها نسبت کاهش آن بصورت قطعی از بارش تبعیت نمی کند.



میدانی یادآور شد: بر اساس بررسی ها ما در مقابل ۱۰ درصد کاهش بارندگی ۲۰ درصد کاهش روان آب در سطح کشور داریم.



وی ادامه داد: در استان ایلام و شهرستان دهلران مشکل جدی برای تامین آب شرب شهری و روستایی نداریم ولی در بخش کشاورزی بر اساس طراحی ها با نوسانات رودخانه ای مواجه هستیم که کشاورزان باید خود را با این شرایط تطبیق دهند.



معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا روز پنجشنبه به منظور بازدید از طرح های حوزه آب و آب و فاضلاب و دیدار و گفت وگو با مسوولان استان ایلام از جمله استاندار به این استان سفر کرد، بازدید از طرح های آب و آبفا در شهرهای ایوان، مهران و دهلران از برنامه های معاون وزیر نیرو بود.


 

 

بخش نظردهی بسته شده است..