مدیرکل ورزش یزد:

۶۲۰ میلیارد برای تکمیل طرح های ورزشی استان نیاز داریم

مدیرکل ورزش و جوانان یزد اعلام کرد : برای تکمیل 70 طرح نیمه تمام ورزشی این استان 620 میلیارد ریال بودجه نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمسعود شریعتی  در حاشیه بازدید از طرحهای ورزشی ابرکوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : برای فعال شدن طرح‎‎های عمرانی نیمه تمام تعطیل شده در استان تلاش شد و از مجموع ۸۰ طرح عمرانی ورزشی نیمه تمام و غیر فعال تاکنون ۴۰ طرح فعال شده که سال گذشته ۹ طرح آن با ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه به بهره برداری رسید.
وی بابیان اینکه تا پایان امسال ۶ طرح نیمه تمام به بهره برداری می رسد ، اظهار کرد : ۶۱ میلیارد ریال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ۶۲ میلیارد ریال هم بودجه مورد نیازبه وزارت ورزش و جوانان برای پروژهای ورزشی استان پیشنهاد کردیم که درصورت تصویب تحول خوبی در طرحهای ورزشی استان ایجاد خواهد شد.
این مسوول با اشاره به اینکه ۲۳ تیم به عنوان نماینده استان در لیگ‏‏های مختلف کشوری حضور و درخشش دارند ، تصریح کرد: هم اکنون ۳۲۳ رشته ورزشی در یزد و شهرهای استان با ۶۲ هزار ورزشکار مردو زن سازماندهی شده فعال هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد : این استان در رشته شمشیربازی، اسکواش، تیراندازی باکمان، دوچرخه ‏‏سواری و ورزش‎‎ زورخانه‏‏ای درسطح کشور در رده نخست تاسوم است .
وی ادامه داد : در رشته مرشدی نونهالان زورخانه حیدر کرار از بخش بهمن ابرکوه مقام نخست استان و مقام چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.
شریعتی با تاکید برلزوم توجه به اهمیت فرهنگ‎‎سازی ورزش و توجه شهروندان یزدی به امر ورزش یادآور شد : سرانه کنونی فضاهای ورزشی استان یزد ۶۲ سانتی مترمربع برای هر نفر است که باید این سرانه تا افق ۱۴۰۴ به ۱.۲ مترمربع میرسد.
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲۳ هیات ورزشی با ۶۲ هزار ورزشکار سازماندهی شده و دارای بیمه ورزشی است .

بخش نظردهی بسته شده است..