گردهمایی معلولان ضایعه نخاعی استان در اردکان

no-thumbs

معلولان ضایعه نخاعی شهرهای یزد ، اردکان و میبد در سالن ورزشی فجر شهرستان اردکان گردهم آمدند تا حقوق اولیه شهروندی خود را از مسوولان مطالبه کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  ایرنا ، محمدحسین غنیمت معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد در این گردهمایی از تشکل های معلولان به عنوان بازوان توانمند بهزیستی یاد کرد و از معلولان خواست برای احقاق حقوق خود به میدان بیایند و یاریگر این سازمان در ارائه خدمات به معلولان باشند.

رییس بهزیستی اردکان نیزبا اشاره به عوامل معلولیت زا ، فقدان فرهنگ صحیح ایمنی و نا امن بودن محیط را در کنار عوامل ژنتیک از مهمترین دلایل معلولیت بویژه ایجاد معلولیت های نخاعی دانست و افزایش فرهنگ ایمنی در میان عموم مردم و ایمن سازی محیط را از مهمترین عوامل کاهش آمار معلولیت در جامعه برشمرد.
امیرولی عضدزاده با اشاره به انتخاب اردکان به عنوان شهر بدون مانع ، همراهی تمام دستگاه ها و ادارات را در تحقق این هدف خواستار شد و بر نقش معلولان ضایعه نخاعی در تنویر افکار عمومی بویژه مسوولان در این راستا تاکید کرد .
در ادامه کمال حلوایی بخشدار مرکزی اردکان با اشاره به مشکلات فراوان خانواده های معلولان ضایعه نخاعی در پرستاری و نگهداری از آنان ، صبر و ایثار خانواده های معلولان ضایعه نخاعی را قابل تقدیر دانست و آمادگی فرمانداری شهرستان اردکان را در ایجاد شهر بدون مانع اعلام کرد.
در پایان این همایش نیز مسابقات فرهنگی و ورزشی دارت بین معلولان شرکت کننده برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
اردکان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است . ک/۲
۷۵۴۴/۸۰۶۸

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..