طرح هر مسجد یک حقوقدان در یزد اجرا می‌شود

no-thumbs

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد با اشاره به اهمیت حضور مستمر حقوقدانان بین اقشار مختلف جامعه در راستای آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان با حضور ۱۲۰ حقوقدان در استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد‌رضا زارع در حاشیه مراسم افتتاح طرح هر مسجد یک حقوق‌دان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، با بیان اینکه مشاور حقوقی اقشار مختلف جامعه در فضای دینی و معنوی مسجد در راستای آگاه‌سازی جامعه از مباحث حقوقی ضروری است، اظهار داشت: این طرح با هدف حضور فعال و مستمر حقوقدانان در مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی و معنوی و ارائه مشاوره‌های قانونی در استان یزد اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان در دو بخش مشاوره حقوقی، ارشادات قضایی و مشاوره تخصصی در حوزه خانواده در مساجد دارای ظرفیت شهر یزد و ۵ شهرستان استان برگزار می‌شود.

زارع با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با قوانین حقوقی افزود: عدم آگاهی از تکالیف حقوقی، شهروندی و حق مردم نسبت به یکدیگر از مهمترین عوامل بروز مشکلات اجتماعی، حقوقی و قضایی در استان یزد است.

وی پرونده‌های فراوان در دادگاه‌های استان و تعرض به حقوق دیگران در سطح جامعه را از جمله آسیب‌های عدم آگاهی و دانش حقوقی و قضایی جامعه دانست و بیان کرد: آموزش دستورالعمل‌های حقوقی و قضایی بین اقشار مختلف جامعه، مهمترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان یزد است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ حقوقدان از دستگاه قضایی استان، در اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان خاطرنشان  کرد: این طرح از امروز، هر هفته در محل برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های اردکان، میبد، تفت، ابرکوه، مهریز و در شهر یزد، قبل از برگزاری نماز جمعه در مسجد ملا اسماعیل، سه‌شنبه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد بیاق خان، امام‌زاده شاهزاده فاضل(ع) و پنج‌شنبه شب‌های هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده جعفر(ع) اجرا می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..