دکتر دهقان مطرح کرد؛

امکانات رفاهی و خدمات مطلوب علت انتخاب برای ادامه تحصیل دریزد

no-thumbs

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: تلاش این دانشکده، جذب اساتید مجرب برای نشر بهتر علم و ترویج دانش روز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز دکتر محمد علی دهقان در گفت‌وگو با یزدی نیوز با اشاره به وضعیت رشته های موجود این دانشکده گفت: دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو دارد و با توجه به اینکه دانش آموزان در مقطع کارشناسی در حال تعیین رشته هستند فرصت مناسبی است تا رشته های کارشناسی این دانشگاه نظیر زبان انگلیسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، زبان و ادبیات فارس الهیات و معارف اسلامی با برخورداری از اساتید مجرب و شناخته شده استان معرفی شوند.

وی با اشاره به سیر نزولی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی را نیز از این قاعده مستثنی ندانست و گفت: وجود دانشگاه‌های غیر انتفاعی متعدد که به اعتراف دانشجویان آن بعضاً از کیفیت بسیار پایینی چه از نظر آموزش و چه از نظر امکانات رفاهی برخوردارند، بالا رفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه دولتی که در این دوره شاهد بودیم حتی ثبت نام کنندگان و کسانی که در آزمون شرکت نکردند نیز حق انتخاب رشته دارند، دانشگاه آزاد را نیز دچار رکود کرده اما باز بین تحصیل و فراگیری دانش در دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی استان و دیگر دانشگاه‌ها تفاوت های قابل بحثی وجود دارد و ما سعی کردیم با ارائه برنامه های درسی در روزهای آخر هفته چندان آشفتگی در برنامه کاری علاقمندان به تحصیل وارد نکنیم.

دکتر دهقان در مورد موج حضور علاقمندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد گفت: افتخار دانشگاه آزاد اسلامی یزد تربیت مدیران موفق در رشته های مختلف است. در دانشکده علوم انسانی رشته های حقوق با دو گرایش، مشاوره، ارتباطات، روانشناسی عمومی و بالینی، تکنولوژی آموزشی از رشته های پرطرفدار است و اکنون این دانشکده میزبان دو هزار و ۲۰۰ نفر در ۱۶ گرایش کارشناسی ارشد و ۵ رشته در مقطع دکتری است.

وی وجود رشته کارشناسی ارشد شناخت اندیشه های حضرت امام (ره) را در این دانشکده مایه مباهات دانست و اظهار داشت: شناخت اندیشه های حضرت امام(ره) یکی از رشته های جذاب این دانشگاه است که کمتر دانشگاهی از آن بهره می برد ولی به حول و قوه الهی و کمک مسئولان دانشگاه در سازمان تا چند صباحی دیگر شاهد حضور دکتری این رشته در این دانشگاه خواهیم بود.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به برنامه حضور مستمر و منظم مدیران گروه این دانشکده و برگزاری جلسات منظم ۱۵ روز یکبار اشاره کرد و گفت: امروزه دانشگاه‌ها برای رونق بخشیدن به خود بایست پاسخگوی خوبی باشند و در این راستا با بهره گیری از اساتید مجرب و صاحب سبک و نظر در استان توانستیم موفق عمل کنیم، کارشناسان دانشگاه نیز به عنوان بازوهای فعال گروه‌های آموزشی به خوبی پاسخگوی دانشجویان هستند و این تکریم ارباب رجوع می تواند راهکار خوبی برای جلب و جذب دانشجو باشد هر چند اساتید نام آشنای دانشگاه خود وزنه ای برای جلب دانشجویان هستند.

معاون اسبق اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در خصوص بازار کار پس از فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشکده گفت: اکثر دانشجویان جذب بازار کار می شوند. رشته های حقوق، روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و تکنولوژی آموزشی، همه بازار کار مناسبی دارند و نقطه دیگر ادعایم همت و تلاش دانشجویان فارغ التحصیل برای یافتن کار مناسب است چرا که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با توجه به پرداخت شهریه بالطبع بیشتر به دنبال جبران هزینه های آموزشی خود هستند.

دکتر دهقان در پایان از تلاش دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد جهت تصویب نشریه های علمی پژوهشی خبر داد و اظهار داشت: نشریه های علمی هر دانشگاه تابلویی از موفقیت ها، بیان کننده دستاوردها و مشوقی برای انجام کار علمی بیشتر هستند.

دکتر محمد علی دهقان

 

خبرنگار :مهدی زمان زاده

 

بخش نظردهی بسته شده است..