سخنرانی بیژن زنگنه در دانشگاه یزد

no-thumbs

مراسم افتتاحیه دهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی با حضور رییس انجمن آمار ایران، رئیس سازمان مدیریت و رییس دانشگاه یزد، جمعی از مسؤولان استانی و بیش از ۲۹۰ نفر از استادان و پژوهشگران رشته آماراز سراسر کشور در تالار دکتر جلیل شاهی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر ابتدای این نشست دکتر حجت‌الله ذاکرزاده عضو هیات علمی گروه آمار دانشگاه یزد و دبیر این سمینار ضمن خیر مقدم به حاضران، شرح مختصری از چگونگی برگزاری این سمینار را ارایه و از دست اندرکاران برگزاری آن تشکر کرد.


در ادامه این مراسم دکتر حمید پزشک رییس انجمن آمار ایران با تشکر از برگزار کنندگان این سمینار در دانشگاه یزد ابراز خرسندی کرد که در این سمینار حدود ۳۰۰نفر ثبت‌نام کرده‌اند که به نوعی رکورد محسوب می‌شود و حق نیز همین است چراکه یکی از مهمترین سمینارها همین سمینار است. وی با گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس انجمن علمی آمار ایران گفت: ۲۵ سال این انجمن با پویایی فعالیت‌های عمده ‌ای را انجام داده است و در سال ۹۲ به عنوان انجمن برتر انتخاب شده است.

در ادامه دکتر علی دولتی عضو هیات‌علمی گروه آمار دانشگاه یزد و دبیر کمیته علمی این سمینار در خصوص این سمینار گفت: در این دوره از سمینار ۳۰۱ مقاله از سراسر کشور دریافت شده است که ۷۲ داور مقاله‌ها را داوری کردند و دقت داوری در این سمینار به نسبت بالا بوده است که در نهایت در این سمینار در مجموع ۲۲۱ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد.

به گفته وی در حاشیه برگزاری این سمینار سه کارگاه آموزشی مدل‌سازی معادلات ساختاری با نرم‌افزار «اموس»، یادگیری ماشین و تحلیل داده‌های هواشناسی برگزار می‌شود.

دکتر دولتی تعداد شرکت‌کنندگان در این سمینار را ۲۹۴نفر عنوان کرد که از این تعداد ۹۱نفر عضو هیات‌علمی و تعداد ۱۹۸نفر دانشجو و ۵ نفر از سایر مراکز هستند که به گفته وی، تعداد اعضای هیات‌علمی شرکت‌کننده در این سمینار نسبت به سمینارهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. بر اساس اعلام دبیر کمیته علمی سمینار، دانشگاه فردوسی مشهد بیشترین آمار شرکت‌کننده را در این سمیناردارد. وی اظهار داشت: اولین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی سال ۷۶ در دانشگاه شهرکرد با حضور ۶۵ شرکت‌کننده برگزار شد و دهمین دوره سمینار که در دانشگاه یزد برگزار می‌شود با حضور ۲۹۴ شرکت‌کننده نسبت به تعداد شرکت‌کنندگان سمینارهای برگزار شدهدر شهرهای اصفهان و گیلان در هفتم و هشتمین دوره با حضور ۳۰۰ و ۴۰۰نفر، در مکان سوم قرار دارد. وی با قدردانی از شورای اجرایی انجمن آمار و مسوولان دانشگاه در برگزاری این سمینار افزود: این سمینار در دوروز در دانشگاه یزد برگزار می‌شود که مراسم اختتامیه آن روز پنجشنبه عصر برگزار خواهد شد و از جمله برنامه‌های اختتامیه انتخاب دو پوستر به عنوان پوستر برتر است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..