دستگیری ۲۴ شکارچی متخلف در اردکان

no-thumbs

مدیر محیط زیست اردکان گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست اردکان 24 نفر شکارچی با شش قبضه سلاح غیرمجاز در مناطق آزاد و حفاظت شده شهرستان اردکان، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمرتضی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، اظهار کرد: در یک ماه اخیر ۲۴ نفر از متخلفان شکار و صید در مناطق آزاد و حفاظت شده خرانق، چک چک، حاجی آباد زرین، سیاه کوه و درهانجیر خرانق، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای اردکان معرفی شدند.

 

وی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مناطق آزاد و حفاظت شده اردکان در سال جاری، گفت: در سال جاری ۵۱ نفر از شکارچیان و متخلفان شکار و صید دستگیر شدند و ۲۴ قبضه سلاح و مهمات و پنج دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد. این متخلفان اقدام به صید ۲۱ حیوان وحشی از نوع کل، بز، قوچ، میش و جبیر و ۱۲ پرنده از نوع کبک و تیهو کرده بودند.

 

عزیزی تصریح کرد: دستگیری شکارچیان و متخلفان شکار و صید با همکاری مردم به ویژه روستاییان وظیفه شناس انجام شده و تاثیر مهمی در ایجاد رعب و وحشت در بین شکارچیان حرفه‌ای منطقه، کاهش تخلفات شکار و صید، حفظ تنوع زیستی منطقه و ایجاد فضای امن برای حیات وحش شهرستان داشته است. این دستگیری‌ها و کشف سلاح و مهمات از متخلفان در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با متخلفان شکار و صید انجام شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..