اغاز برداشت انگور در استان یزد

no-thumbs

کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد از آغاز برداشت انگور از تاکستانهای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزˈˈعلی محمد ذبیحی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت انگور استان را دو هزار هکتار بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود از این سطح ۳۵ هزار تن محصول تولید شود.

وی با بیان اینکه منطقه مروست شهرستان خاتم یکی از مهمترین قطب های تولید انگور استان است اظهار داشت: ۵۰ درصد انگور تولیدی این خطه مربوط به این منطقه می باشد.
ذبیحی از ابرکوه و بهاباد بعنوان دیگر مناطق تولید محصول مذکور نام برد و ارقام انگور استان را عسکری ، بومی و ریش بابا بیان کرد.
کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه بخشی انگور تولیدی استان به صورت تازه خوری مصرف می شود گفت: این محصول به استانهای اصفهان، تهران، بندر عباس و کرمان هم صادر می شود.
وی با بیان اینکه بخش کمی هم به صورت کشمش و آفتابی فرآوری می شود اظهار کرد: در مجموع سالانه دو هزار تن کشمش در این استان تولید می شود.
کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: از هر سه کیلو و ۳۰۰ گرم انگور یک کیلو کشمش بدست می آید.
از ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ هکتار اراضی قابل کشت استان ۱۱۸ هزار و ۲۵۵ هکتار آن معادل ۳۷ درصد محصولات زارعی و مابقی محصولات باغی است و حدود یک درصد از کل سطح زیر کشت کشور در این استان واقع شده است.
سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که ۶۹۰ هزار و ۲۵۲ تن آن محصولات زراعی و باغی است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..