تاسیس مرکز پژوهشی تحقیقات و خانواده دریزد

no-thumbs

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد با اشاره به فعالیت‌های بانوان در سطح استان یزد گفت: مرکز پژوهشی تحقیقات و خانواده با همکاری دانشگاه یزد تاسیس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزفخرالسادات خامسی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد روز گذشته در نشست مشترک با رئیس دانشگاه یزد در دفتر ریاست دانشگاه یزد با اشاره به فعالیت های بانوان در استان یزد گفت: چندگروه کاری در مرکز بانوان طراحی شده که یکی از آنها پژوهش است و در قالب این گروه کاری تصمیم بر آن داریم که مرکز مطالعات زنان و خانواده را با همکاری دانشگاه یزد به منظور انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی و در راستای شناسایی، بررسی و ارائه راهکار درباره مسائل زنان ایرانی تاسیس کنیم.

 

وی افزود: ما به دنبال بررسی مشکلات بانوان در سطح استان یزد هستیم و در این راستا نیز می توانیم در مرکز پژوهشی تحقیقات و خانواده بانوان این فعالیت را انجام دهیم و با دستگاه ها و نهادهای مربوطه این فعالیت را انجام دهیم.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد مرکز پژوهشی تحقیقات و خانواده ایجاد هماهنگی و ارتباط مستمر بین مراکز سیاست‌گذاری در حوزه زنان با نظام آموزش عالی کشور ، پژوهش در حوزه زنان و خانواده، تبیین وضعیت زنان ایرانی و تحولات آینده، نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش در حوزه‌های مختلف مطالعات زنان و انتشار نتایج حاصل از پژوهش‌ها به منظور ارتقای سطح دانش جامعه نسبت به مسائل زنان ایران و جهان، مسئله شناسی زنان در جامعه و انجام مطالعات تطبیقی مربوط به زنان و خانواده است که امیدواریم بتوانیم در این راستا گام اساسی برداریم.

 

خامسی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهشی تحقیقات و خانواده در سه بخش پژوهشی، آموزشی و نشر تولیدات علمی تشکیل می شود که از جمله می‌توان به انجام طرح‌های تحقیقی در حوزه زنان و خانواده در سطوح ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، تربیت نیروی انسانی متخصص در سطح کارشناسی ارشد و انتشار فصل‌نامه علمی ـ پژوهشی و سامان‌دهی پایان‌نامه‌های دانشجویی اشاره کرد.

 

وی گفت: در این زمینه باید تمام نهادهای مسئول حضور داشته باشند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌هایی را برای نشاط آفرینی در نظر گرفته‌ایم و برای نمونه بحث سلامت که می‌تواند محلی برای توانمندسازی خانواده‌ها باشد.دانشجو

بخش نظردهی بسته شده است..