میبد از شهرستانهای فعال در حوزه ساخت و ساز

no-thumbs

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: دفتر نظام مهندسی ساختمان میبد در حوزه ساخت و ساز خوب عمل کرده و این شهرستان از مناطق پرتلاش و پی گیر در حوزه ساخت و ساز است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مهندس علیرضا فرشید در نشست بررسی مسائل و مشکلات دفاتر شهرستانها با حضور روسای دفاتر شهرستانهای استان یزد در میبد با قدردانی از تلاش های رئیس و کارشناسان دفتر نمایندگی نظام مهندسی میبد گفت: همه دغدغه ها و نگرانی دفتر نظام مهندسی میبد این است که بتوانند در حوزه ساخت و ساز به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها با معماری زیبا در این شهرستان نشان از هنر و خلاقیت مردم میبد در معماری و مهندسی است افزود:شهرستان میبد یکی از شهرهای تاریخی دنیا است و مردمی دارد که همیشه با ساخت و ساز عجین بودند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد خاطر نشان کرد:شهرداری و شورای شهر همکاری بیشتری با نظام مهندسی داشته باشند چرا که هرچه مقررات را رعایت کنیم به نفع مردم و سرمایه ها و منابع ملی کشور خواهد بود.
مهندس فرشید در حاشیه این نشست در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: بیشترین دغدغه و نگرانی مسئولین دفاتر نظام مهندسی شهرستانها کاهش پروانه ساختمانی،کاهش ساخت و ساز ،بالارفتن آمار کمسیون ماده ۱۰۰ و تخلف در ساخت و ساز است .
علیرضا فرشید با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی نهادی غیر دولتی است که باید بر پیاده شدن مقررات ملی ساختمان نظارت کند خواستار همکاری مسئولین و متولیان ساخت و سازهای استان و شهرستان با نظام مهندسی شد.
وی افزود:امیدواریم که شهرداری ها و شورای شهر و سایر دستگاهها کمک کنند که واقعا مقررات ملی که برای حفظ جان مردم و بالا بردن ضریب ایمنی ساخت و ساز است در کل استان یزد پیاده شود.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه حرکت های خوبی در استان درحال انجام است و معاون عمرانی استاندار نسبت به ساخت و ساز اصولی و ایمنی در استان نگاه خوبی دارد گفت:بحث انرژی که بحث نوین است و دغدغه ها و نگرانی هایی که در کل کشور در این راستا وجود دارد یکی از دستورات مقررات ملی است.
وی اظهار امیدواری کرد:این موضوع هم بعنوان یکی از دغدغه ها و نگرانی های سازمان نظام مهندسی بتواند در کل استان بویژه در شهرستانها که بیشترین وضعیت ساخت و ساز خلاف را داریم انجام شود .
فرشید با بیان اینکه بالای ۷۰ درصد ساخت و سازها در استان ساخت و سازهای بدون پروانه و خلاف است گفت:ساخت و سازهای خلاف ساختمان هایی است که فاقد پروانه و دستور تهیه نقشه مناسبی باشد که در آن هم ضوابط شهرسازی ،ترافیکی ،معماری و نهایتا رشته های ۷گانه که در قالب سازمان نظام مهندسی برای یک ساخت و سازی ایمن دیده شده است رعایت نمی شود .
رئیس نظام مهندسی استان بخش عمده ای از ساخت و سازهای غیر مجاز را زمین های فاقد سند مالکیتی دانست و گفت:از شورای شهر تقاضا داریم که همکاری لازم را در این راستا داشته باشند تا بتوانیم راهکاری برای زمین های که فاقد سند مالکیت شش دونگ هستند به کار بگیریم.
رئیس نظام مهندسی استان با اشاره به بحث ارت در ساختمانها هم گفت:بحث ارت نیز که با جان و حفظ مال مردم در ارتباط است و متاسفانه به علت این که ساختمانها فاقد ارت است برق گرفتگی های زیادی هم درطول سال شاهد هستیم.
وی افزود:خوشبختانه تفاهم نامه ارت بین سازمان نظام مهندسی و شرکت توزیع برق و راه و شهرسازی امضا و مبنای اجرایی آن در حال انجام است .
فرشید گفت:حوزه گاز و برق دو حوزه خیلی مهمی هستند که با جان مردم در ارتباط هستند در این زمینه درخواست هایی بوده که این دو حوزه را به طول کامل به شهرستانها واگذار کنیم که امروز هم این دو موضوع بررسی شد .
دغدغه ها و نگرانی های روسای دفاتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستانهای استان با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی استان در شهرستان میبد بررسی شد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان سازمانی غیردولتی است که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ به صورت رسمی تاسیس گردیده است. سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای واحدهای استانی است و از نظر حقوقی هر سازمان استانی دارای شخصیت مستقل است.
ارکان سازمان عبارت است از سازمان استان ها، هیات عمومی سازمان، شورای مرکزی، رییس سازمان و شورای انتظامی.
شهرستان میبد با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال یزد واقع است.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..