همایش «می‌خواهم مثل تو باشم اما …» در یزد

no-thumbs

همایش «می‌خواهم مثل تو باشم اما ...» با حضور خادمان حضرت معصومه(س) در یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزهمایش «می‌خواهم مثل تو باشم اما …» با حضور خادمان حضرت معصومه(س) و با حضور گسترده بانوان و دختران یزدی در فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی، یکی از اساتید و وعاظ برجسته خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: دشمنان ما مادران امروز و مادران آینده را نشانه گرفته‌اند و سرمایه‌گذاری بسیار خوبی نیز در این زمینه دارند و کارهای تاثیرگذاری نیز انجام داده‌اند اما متأسفانه ما به همین اندازه غافل هستیم.

وی ادامه داد: بمبی که قوی‌تر از بمب اتم عمل می‌کند و مردم به آن توجه ندارند، بی‌توجهی به ازدواج است و بالا رفتن سن ازدواج، خطری است که جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

حسینی با بیان اینکه دشمن برای از‌ هم‌پاشیدن زندگی‌ متأهلان و خانواده‌ها نیز برنامه‌ دارد، برخی باورهای غلط و فرهنگ‌های نادرست همچنین، بی‌توجهی پدران و مادران به تربیت فرزندان را عامل از هم گسیختگی خانواده‌ها دانست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی بانوان با حضور در  صحنه اجتماع ناخواسته به زندگی خود لطمه وارد کرده‌اند، افزود: اولویت در هر حضور اجتماعی دینداری است و بانوان برجسته دین ما نیز اولویتشان در فعالیت‌های اجتماعی دین‌داری بود و حضرت معصومه(س) در این زمینه نیز یک الگو بودند.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) یک عالمه به تمام معنا و مسلط بر امور فقهی بود و به‌رغم خفقان‌های شدید و فشارهایی که هارون‌الرشید وارد می‌کرد، کلاس‌های درس ایشان همیشه دایر بود.

حسینی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) یک بانوی کامل و شخصیتی بی‌نظیر است، گفت: زنان و دختران ما این بانوی بزرگوار را سرمشق و الگوی خود قرار دهند زیرا حضرت معصومه(س) مقام عصمت نداشت و با تلاش و غلبه بر نفس توانست به این جایگاه دست پیدا کند.

وی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم مانند حضرت معصومه (س) باشیم، باید واجبات را در نهایت دقت و ترک محرمات را به‌طور کامل انجام دهیم.

در این مراسم خادمان حرم حضرت معصومه(س) با اجرای مراسم‌ ویژه دعا و سلام بر آستان حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) فضایی معنوی در فرهنگسرای شهرداری یزد ایجاد کردند.

قرائت شعر در وصف حضرت معصومه(س)، مولودی‌خوانی و تواشیح و … همچنین، برگزاری مراسم قرعه کشی بانوان شرکت‌کننده در طرح حجاب و عفاف از دیگر بخش‌های این برنامه بود.ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..