تجلیل از استاد رهبران در شورای اسلامی شهر یزد

no-thumbs

استاد "محمود رهبران" یکی از برجسته‌ترین هنرمندان خوشنویسی ایران که اخیراً نیز در فستیوال بین المللی خوشنویسی در کشور الجزایر با نمایش آخرین اثر خوشنویسی خود مقام دوم خوشنویس برتر جهان اسلام را از آن کرد، از سوی شورای اسلامی شهر یزد تقدیرشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاعضای شورای شهر و شهردار یزد به پاس مقام برتر این خوشنویس ممتاز یزدی در جهان اسلام که  هنر خوشنویسی بی‌نظیر خود را با نام شهر یزد هم آوازه ساخته و تاکنون در مجامع بین المللی فراوانی بعنوان یک هنرمند یزدی به نیکی درخشیده است، او را مورد سپاس و قدردانی قرار دادند.

در متن سپاس‌نامه تثدیمی به استاد رهبران آمده است؛ " اعتلای اندیشه و فرهنگ مرهون تلاش فرهنگ‌وران هنرمندی است که با دانش و هنر خویش به بنای فرهنگ جامعه رفعت می‌بخشند و ترویج هنر خوشنویسی ایرانی-اسلامی در سطح جهان اسلام توسط استاد محمود رهبران مایه مباهات ایرانیان و به ویژه مردم شریف یزد است."

رهبران نیز در این جلسه از اعضای شورا و شهردار یزد خواست در جهت زیباسازی و تلطیف فضای بصری شهر از آثار هنرمندان یزدی بهره‌برداری شود و شهرداری یزد به عنوان شهر دارالعباده و دارالعلم ایران، جشنواره سالانه‌ای جهت هنرهای بی‌بدیل اسلامی و ایرانی نظیر خوشنویسی اسلامی برگزار کند که موجب ترویج فرهنگ یزد و جذب توریست فرهنگی به این شهر شود.

گفتنی است؛ استاد "محمود رهبران" پیش از این نیز در جشنواره‌های بین المللی در امارات متحده عربی و کشور ترکیه پرچم پرافتخار ایران را به احتزاز در آورده بود .

وی در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین خوشنویسان ایران به شمار می‌آید و در زمینه خط نستعلیق از سرآمدان خوشنویسی در سطح بین المللی است و درخشش وی در جشنواره‌ها و مجامع بین‌المللی، نام یزد را در عرصه هنرخوشنویسی ایران و جهان بلند آوازه کرده است.

رهبران که از شاگردان استاد امیرخانی است در زمینه شکوفایی و رشد خوشنویسی در زادگاهش نیز نقشی بی‌بدیل داشته و دارد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..