کاهش دعاوی خانوادگی در استان یزد

no-thumbs

معاون دادگستری یزد گفت: در بهار 94 نسبت به بهار 93 در بسیاری از دعواهای خانوادگی از جمله در مطالبه مهریه، طلاق توافقی، دعوای الزام به تمکین و در دعوای طلاق به در خواست زوجین شاهد کاهش بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز«علی اصغر رفاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به برنامه‌های ابلاغی از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سال جاری گفت: رویکرد دادگستری استان یزد به سمت پیشگیری از وقوع جرم است. 

 
وی با اشاره به اینکه اگر با تلاش همگانی و همکاری بین بخشی، در جهت پیشگیری از وقوع جرم تلاش نکنیم در آینده امکانات قوه قضائیه برای مقابله قهری با جرم و مجرمین کافی نخواهد بود. 
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم یزد ادامه داد: سال گذشته در استان یزد بیش از ۱۳۰ هزار خواسته، اتهام و دعاوی در سیستم دادگستری این استان به ثبت رسیده است.
 
 وی با اشاره به کاهش آمار جرایم سرقت، ضرب  و جرح و تصادفات در بهار امسال، گفت: در باب جرائمی مثل تهدید، تخریب، حمل و  استعمال مواد مخدر، جرم افتراح، مزاحمت تلفنی، ترک انفاق، انتشار تهمت و افتراح نیز کاهش داشته‌ایم.  
 
رفاهی ادامه داد: در بهار ۹۴ نسبت به بهار ۹۳ در بسیاری از دعواهای خانوادگی از جمله در مطالبه مهریه، طلاق توافقی، دعوای الزام به تمکین و در دعوای طلاق به در خواست زوجین شاهد کاهش بوده‌ایم.
 

وی آموزش و مشاوره پیش از ازدواج را در بحث پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق موثر دانست و گفت: به دنبال فعال کردن آموزش و مشاوره پیش از ازدواج زوج‌ها و همچنین در ۵ سال اول زندگی زوج‌ها را فعال کنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..