ساماندهی مبلمان شهری محدوده بافت قدیم یزد

no-thumbs

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد از ساماندهی مبلمان شهری محدوده بافت قدیم یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمعاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد اظهار داشت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد برای نخستین بار طرح معماری سقاخانه را با سبک سنتی و با امکان بهره‌برداری ۳طرفه تهیه و برای اجرا ابلاغ کرده است. وی افزود: این طرح در تداوم پروژه مرمت و بدنه سازی خیابان قیام است که از سال۹۲ از سوی شهرداری یزد اجرا شده و برای تکمیل عناصر مبلمان شهری، در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول گفت: طرح معماری ویژه سقاخانه با بهره‌گیری از سبک بومی و با استفاده از مصالح سنتی که قابلیت استفاده شهروندان را از ۳ طرف آن فراهم می‌کند، از سوی «مهدی قاضی‌نسب» طراحی شده است.

فعالی ادامه داد: نقشه این طرح از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد برای اجرا توسط یکی از خیران متقاضی، به شهرداری ناحیه تاریخی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ابلاغ شده است.

این مسئول گفت: موقعیت استقرار سقاخانه جدید در محل آبسردکن فلزی قبلی خواهد بود و این طرح نیز از سوی خانواده خیر یزدی در پیاده‌رو خیابان قیام حدفاصل مسجد ریگ و گذر ملااسماعیل اجرا خواهد شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد گفت: اجرا و نگهداری سقاخانه به عنوان یکی از عناصر معماری محیطی و مبلمان شهری یزد از دیرباز در بین شهروندان مورد توجه بوده است. وی ادامه داد: ساخت سقاخانه به دلیل گرمای شدید در فصل تابستان و برای رفع تشنگی مردم از سوی خیران انجام می‌شد. این مسئول اظهار امیدواری کرد که با تکمیل و ارسال طرح جدید سقاخانه‌ها با الهام از معماری سنتی، شاهد احیای آنها در محله‌ها، مناطق و نواحی مختلف شهر باشیم.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..