یزد می‌تواند در زمینه سلول‌های بنیادی الگو باشد

no-thumbs

رییس ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که مردم یزد از نظر اخلاق، رفتار، منش و ظرفیت علمی الگویی برای مردمان سایر استان‌ها هستند، گفت: استان یزد می‌تواند در زمینه سلول‌های بنیادی نیز در کشور الگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایسنا  امیرعلی حمیدیه در اولین جلسه کارگروه سلول‌های بنیادی استان با بیان این که یزد سال‌های سال است که در زمینه ناباروری در سطح کشور و حتی در سطح منطقه و بین‌المللی درخشیده است، اظهار امیدواری کرد که استان یزد در زمینه سلول‌های بنیادی نیز در کشور پیشرو و پیشتاز باشد.

 

وی ادامه داد: حضور استاندار در این جلسه کارگروه شایسته تقدیر است و می‌تواند موجب همدلی، هماهنگی، همکاری و هم‌زبانی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با کارگروه سلول‌های بنیادی استان باشد و این نشان از مسئولیت‌پذیری بالای استاندار یزد به عنوان جانشین رییس جمهور در استان دارد.

 

وی افزود: در سایر استان‌ها شوراهای سلول‌های بنیادی به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می‌شود، ولی با توجه به این که استان یزد برای این شورا اهمیت ویژه‌ای قائل شده است مشاهده می‌کنیم که جلسه کارگروه به ریاست عالی‌ترین مقام اجرایی استان تشکیل شده است .

 

حمیدیه خاطرنشان کرد: باید برای این کارگروه برنامه‌های مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تعریف شود زیرا این حوزه، حوزه‌ای است که با سلامت مردم مرتبط است و قسمتهای مختلفی را در برمی گیرد و باید در سه حوزه آموزش، پژوهش و درمان برنامه ریزی‌های مناسبی صورت گیرد.

 

رییس ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان سخنان خود عنوان کرد: باید در کشور در علومی سرمایه‌گذاری کنیم که فاصله ما با دنیا کمتر باشد و بتوانیم سریع‌تر به بازدهی خوبی در این زمینه برسیم که سلول‌های بنیادی یکی از این حوزه‌های مهم است.

 

همچنین در این جلسه سیدحسین میرحسینی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان نیز هدف از تشکیل کارگروه سلول‌های بنیادی استان را سیاستگذاری اجرایی، راهبردی، هماهنگی و ایجاد ارتباطات مستمر بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان برای دستیابی و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های صعب العلاج، ارثی و سرطان‌ها، ترمیم بافت و بازسازی اعضای بدن برای افزایش میانگین طول عمر انسان، کشف درمانهای جدید توسط سلول‌های بنیادی و همچنین سرمایه‌گذاری علمی و تحقیقاتی مؤثر در این زمینه عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..