سلسله نشست‌های “کتاب خوان”در یزد

no-thumbs

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به ضرورت ارتقاء سبک زندگی با مطالعه کتاب‌های مفید و کاربردی گفت: سلسله نشست‌های کتاب خوان همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرقیه دوست فاطمی‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، با بیان اینکه تاکنون ۱۵ برنامه از سلسله نشست‌های کتابخوان در سراسر کشور برگزار شده است، اظهار داشت: کتابخوان عنوان نشست‌هایی است که، به منظور اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اهمیت درونی شدن عادت مطالعه در اقشار مختلف جامعه گفت: ایجاد جذابیت در معرفی کتاب‌ها جهت انتقال مفاهیم آن و توسعه رفتار مدنی رشد یافته در جامعه، از جمله ضرورت‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و کشور است.

دوست فاطمی‌ها اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را از جمله اهداف برگزاری سلسله نشست‌های کتابخوان در استان یزد همزمان با سراسر کشور دانست.

وی با اشاره به ضرورت هدایت اقشار مختلف جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: نشست کتابخوان با هدف به اشتراک گذاری کتاب‌های ارزشمند و مفید، به صورت همزمان در استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد برگزار شد.

وی آشنایی عموم مردم با نحوه و دلیل مطالعه به عنوان حرکتی مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی آن، نیازسنجی میل مطالعاتی عموم مردم و بهبود نگرش اقشار مختلف مردم و ارتقای کیفیت سبک زندگی با مطالعه هدفمند و کاربردی را از جمله سیاست‌های تدوین شده در سلسله نشست‌های کتاب خوان در استان و کشور دانست.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه برگزاری ۳۰ نشست کتابخوان با موضوعات مختلف و تخصصی، تا پایان امسال در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دین، تاریخ، روان‌شناسی، ادبیات، شعر، قصه و رمان، کودک و نوجوان، سبک زندگی، طب و تغذیه، بهداشت عمومی، خانواده و ازدواج از جمله موضوعات تدوین شده درسلسله نشست‌های کتاب خوان در استان یزد است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت معرفی کتاب مطالعه شده توسط اشخاص در سلسله نشست‌های کتاب خوان خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل نهاد کتابخانه عمومی استان یزد، نسبت به ثبت نام و معرفی کتاب مورد نظر خود به منظور شرکت در نشست‌های بعدی کتابخوان در استان یزد اقدام کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..