نقشه راه برای ارتقاء وضعیت نشر در استان یزد تدوین شود

no-thumbs

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اصالت فرهنگی و ظرفیت‌های علمی و اجتماعی استان یزد گفت: نقشه راه برای ارتقاء وضعیت نشر در استان یزد تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از تسنیم محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در همایش نقش و جایگاه ناشرین و مولفین در کتابخانه ملی با بیان اینکه در شاخص‌های فرهنگی کشور بحث نشر در استان یزد وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار داشت: با وجود توسعه نامتوازن صنایع، استان یزد جزو استان‌های توسعه یافته در کشور محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به ۲۱ سال سدر نشینی استان یزد در کنکور سراسری گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان نشر و علم در استان یزد، جایگاه کشوری نشر استان یزد به نسبت ظرفیت‌های موجود بسیار پایین است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های مطلوب برای چاپ آثار و کتب نویسندگان یزدی در داخل استان یزد افزود: نگاه آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات و عدم پیشرفت مطلوب در حوزه نشر از ضروری‌ترین اقدامات در راستای تدوین نقشه راه در این حوزه و چاپ آثار هنرمندان و اندیشمندان یزدی است.

طالبی استفاده از ظرفیت ناشران و فرهنگیان استان یزد را در پیشبرد اهداف فرهنگی استان مهم دانست و بیان کرد: مسئولان و دست اندرکاران حوزه نشر و کتابخوانی باید بیش از پیش با برگزاری نشست‌های هم اندیشی و همایش‌های تبیینی در حوزه نشر و کتاب نسبت به ارتقاء هر چه بیشتر وضعیت نشر در استان یزد اقدام کنند.

وی با اشاره به وجود نسخ خطی بسیار ارزشمند و قدیمی در استان یزد، این استان را به دلیل داشتن فرهنگ غنی و اندیشمندان بزرگ و تأثیرگذار جزو استان‌های شاخص کشور از نظر علمی، فرهنگی واجتماعی دانست و ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی و علمی استان یزد، وظیفه ناشران و فعالان فرهنگی در عصر امروز را سنگین‌تر کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..