نمایشگاه خرید سوغات حجاج در یزد برپا می‌شود

no-thumbs

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با اشاره به اهمیت کاهش بازارگردی و خرید حجاج ایرانی در عربستان، از برپایی نمایشگاه خرید سوغات حجاج و برگزاری آیین نمادین حج تمتع در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاحمد شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته حج برگزار شد، اظهار داشت: امسال حج با نام "حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی" نام‌گذاری شده و امیدواریم با توجه به نام‌گذاری سال، بتوانیم این شعار مقام معظم رهبری را محقق کرده و به عینیت برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۲ کاروان از استان یزد به صورت مدینه بعد و با ظرفیت ۱۵۷۶ نفر به مراسم حج اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با اشاره به اینکه ۸۴۲ نفر از این تعداد بانوان هستند، گفت: حداکثر مبلغی که دریافت شده، ۱۰ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: یک گروه ۱۶۰ نفر، ۹ گروه ۱۳۵ نفره، یک گروه ۱۱۵ نفره و یک گروه ۸۵ نفره، ۱۲ کاروان یزد را تشکیل می‌دهند که ۶ کاروان مربوط به یزد، ۲ کاروان میبد، یک کاروان ابرکوه، یک کاروان بافق و بهاباد و یک کاروان هم اردکان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دیگر شهرستان‌ها از مرکز یزد اعزام می‌شوند، گفت: مسن‌ترین فرد در میان زائران ۸۰ و کمترین سن مربوط به خانمی ۲۳ ساله است.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان این مطلب که تاریخ رفت پروازها هنوز رسما اعلام نشده، گفت: از ۲۳ تا ۲۵ شهریور پروازها از فرودگاه شهید صدوقی(ره) انجام می‌شود.

شریفی در ارتباط با طرح قربانی، گفت: امسال هم این طرح در استان و در کشور انجام می‌شود که مبلغ ۳۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان برای هر زائر پیش‌بینی شده و تقریبا کار دریافت وجوه انجام شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی لباس متحد‌الشکل برای تمام مردان کاروان، گفت: تمام زائران با هماهنگی‌های انجام شده بیمه هستند و در کنار این بیمه، ما طرح بیمه تکمیلی را هم به صورت اختیاری در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان این مطلب که بیمه تکمیلی حج از زمان شروع سفر تا ۴۸ ساعت پس از پایان سفر اعتبار دارد، گفت: امسال مبلغ ۳۰۰ دلار جهت ارز زائران پیش‌بینی شده که توسط بانک‌های ملی و ملت پرداخت می‌شود و نرخ آن هم نرخ روز دولتی محاسبه می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی دارند که زائران در کارها و طرح‌ها مشارکت داشته باشند که از جمله این طرح‌ها، زائران خبرنگار، امداد یاران، فرهیختگان و همکاران افتخاری است.

وی ادامه داد: در استان یزد دو مرکز برای مطالعه زائران در نظر گرفته شده یکی اداره کل حج و زیارت و یک مورد هم مرکز آموزش واقع ساختمان پیشین حج و زیارت استان در میدان همافر است.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد بیان کرد: در مجموع بیش از ۹۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، خدمتگزار و کارگزار از یزد به همراه کاروان‌ها اعزام می‌شوند.

شریفی افزود: برای اولین بار در استان ۲ پزشک زن در کاروان‌ها حضور دارند که خدمات پزشکی را در هتل‌ها به زائران به ویژه زائران زن ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی فروشگاه زائران برای چهارمین سال متوالی، گفت: امسال هم این فروشگاه در استان انجام می‌شود و حداقل ۳۰ درصد میزان خرید سوغات زائران در این فروشگاه انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد بیان کرد: امسال با توجه به شرائط ویژه‌ای که در منطقه حاکم است، در مراسم حج هم شرائط ویژه‌ای حاکم است و پیشنهادهایی به زائران ارائه دادیم.

شریفی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین توصیه‌ها این است که زائران نهایت همکاری را با ماموران سعودی داشته باشند و به قوانین و مقررات عربستان احترام بگذارند که مشکلی پیش نیاید.

وی در ارتباط با برنامه‌های هفته حج امسال، بیان کرد: نخستین برنامه ما همایش زن زائران حج امسال است که در ۲۶ مرداد ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، همچنین دومین دوره فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی حج و زیارت هم برگزار می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با امام جمعه استان، تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدا به ویژه شهید صدوقی، شهدای حج و شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های این هفته در یزد است.

شریفی با اشاره برگزاری نمایشگاه و فروشگاه حج و سوغات ویژه زائران، خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه این هفته، همایش آموزشی توجیهی است که صبح روز جمعه این هفته در ورزشگاه ۶ هزار نفری شاهدیه برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..