تقدیر مدیر تعزیرات یزدحکومتی از صدور الکترونیکی

no-thumbs

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد با بیان اینکه توقف صدور پروانه سبز گمرکی به صورت کاغذی نقش مهمی در مبارزه با قاچاق کالا دارد از الکترونیکی شدن این فرآیند در گمرک یزد تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، بیژن نیا، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد در نشست هماهنگی جهت تعیین تکلیف پرونده های قاچاق کالا که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان، مدیرکل گمرک و مدیرکل اموال تملیکی در اداره کل گمرک استان یزد برگزار شد، اظهارداشت: صدور الکترونیکی پروانه سبز گمرکی در گمرک یزد نقش مهمی در مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی دارد.

وی ادامه داد: صدور الکترونیکی پروانه سبز گمرکی در گمرک یزد از جعل، دستکاری و استفاده مکرر اسناد مثبته گمرکی جلوگیری و زمینه فساد و قاچاق کالا را از بین می برد.

بیژن نیا با اشاره به اجرای سامانه جامع امور گمرکی و صدور الکترونیکی پروانه سبز گمرکی در گمرک استان یزد افزود: با توقف صدور پروانه سبز گمرکی از این پس امکان جعل پروانه و قاچاق کالا با یک پروانه سبز گمرکی وجود ندارد.

سیداصغر چاوشی زاده، مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این نشست گفت: از این پس باحذف پروانه سبز کاغذی، پروانه گمرکی به صورت الکترونیکی در اداره کل گمرک استان یزد صادر می‌شود.

سیداصغر چاوشی زاده اظهارداشت: در زمان ترخیص کالاها برگه ای تحت عنوان دستور ترخیص در گمرک صادر می شودو سازمان‌هایی که نیاز به اطلاعات گمرکی کالاهای وارداتی دارند می‌توانند به صورت الکترونیکی با مراجعه به سامانه جامع امور گمرکی، اطلاعات مورد نیاز را اخذ کنند.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن حذف پروانه سبزگمرکی علاوه بر افزایش سرعت کار، از جعل، دستکاری و استفاده مکرر اسناد مثبته گمرکی جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل گمرک استان یزد افزود: این اقدام با عنایت به اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی از طریق سامانه جامع گمرکی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران که موضوع بند (ج) ماده ( ۳۸) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بوده ، صورت می گیرد
چاوشی زاده تصریح کرد: از این پس مشاهده اطلاعات پروانه و استعلام آن صرفا" به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت یا پیامک صورت خواهد پذیرفت


 

بخش نظردهی بسته شده است..