بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور:

نگاهم به جداره سازی در میدان تاریخی امیرچخماق مثبت است

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور معتقد است: هر اتفاقی که برای احیای میدان تاریخی امیرچخماق در شهر یزد صورت بگیرد، خوب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  تابناک یزد چندی است طرح نیمه تمام چنده ساله جداره سازی در میدان تاریخی امیرچخماق در شهر یزد توسط میراث فرهنگی و گردشگری از سر گرفته شده است. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با نصب بنرهایی، تصاویری از آینده این پروژه را ر معرض دید همگان قرار داده است اما برخی به این جداره سازی اعتراض داشتند.
از جمله می توان به استعفای رئیس دانشکده معماری دانشگاه یزد  اشاره کرد. اما چهره هایی همچون سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کمیته ملی ایکوم ایران  و رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی کشور نظر متفاوتی دارد.
سید محمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار تابناک یزد پیرامون جداره سازی در میدان امیرچخماق معتقد است: هر اتفاقی که برای احیای میدان تاریخی امیرچخماق در شهر یزد صورت بگیرد، خوب است هرچند باید مسائل حفاظتی هم رعایت شود.
وی  در پاسخ به این سوال که نگاه شما به کلیت اجرای جداره سازی ها در این میدان تاریخی که در دوره مدیریت شما در سازمان میارث فرهنگی تصویب شده، چیست، گفت: نگاهم مثبت است و از آن دفاع می کنم.
رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی کشور در عین حال تاکید کرد برای جزییات این پروژه باید از مسئولان سازمان میراث فرهنگی توضیحاتی بگیرید.
به نظر می رسد اجرای جداره های این میدان تاریخی که بر اساس مستندات تاریخی و با صرف صدها میلیون تومان کار پژوهشی از دولت اصلاحات آغاز و تا امروز ادامه داشته، نتیجه قابل تاملی برای میراث فرهنگی استان داشته باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..