مشاور امور بانوان فرماندار یزد خواستار شد؛

بانوان در راستای انتقال فرهنگ الگوی صحیح مصرف به نسل بعدی نقش آفرین باشند

مشاور امور بانوان فرماندار یزد گفت: بانوان به عنوان افرادی که وظیفه سنگین پرورش و تربیت نسل های بعدی را دارند می توانند در راستای انتقال فرهنگ الگوی صحیح مصرف نیز نقش آفرین باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، " خدیجه نجفی " در همایش حیاتی سبز و پایدار با تدبیر زنان در مدیریت مصرف آب با بیان اینکه موضوع کمبود آب در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین چالش های قرن حاضر می باشد اظهار داشت: موضوع آب کشور نیز به واسطه حضور در منطقه نیمه خشک و خشک جهان، محدودیت منابع آبی، عدم توازن بارندگی و نحوه مصرف به یک موضوع بحرانی تبدیل شده است.

مشاور امور بانوان فرماندار یزد افزود: مدیریت تقاضا و نیز اصلاح الگوی مصرف مهمترین راه حلی که می تواند در مقابل این بحران اجرایی شود.

وی با اشاره به وظیفه سنگین مادران در تربیت و پرورش فرزندان خود تصریح کرد: بانوان به عنوان افرادی که در خانواده از آنها به عنوان مدیر، مربی و برنامه ریز یاد می شود، قطعاً می توانند در راستای انتقال فرهنگ الگوی مصرف و استفاده بهینه از این منابع خدادادی به نسل های آینده نقش آفرین باشند.

" نجفی " برگزاری دوره های آموزشی با موضوع اصلاح الگوی مصرف را برای بانوان مهم و ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: پیشنهاداتی از سوی برخی از بانوان فعال در شهرستان مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه ارائه شده که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های مرتبط در زمینه آب عملیاتی شود.

وی با تأکید بر ایجاد تشکل های زنان و مشارکت آنها در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها افزود: نقش زنان در مدیریت آب، ورای مدیریت مصرف در منزل است.

مشاور امور بانوان فرماندار یزد در پایان اضافه کرد:  آگاهی بانوان از نحوه ی مدیریت هزینه ها و شناخت امکاناتی که در جامعه وجود دارد تاثیر بسیاری در بخش بهره وری کشور دارد چرا که عمده ی مصارف در خانه و توسط خانم ها صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این همایش بانوان را محور اصلی مدیریت و حرکت در خانواده معرفی کرد و گفت : زنان جامعه ما به عنوان کسانی که در انتقال مفاهیم و فرهنگ جامعه نقش اساسی دارند باید بحث مدیریت مصرف آب را به افراد دیگر جامعه منتقل کنند .

" علی اسلامی " با اشاره به اینکه بیشترین میزان آب در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت : ضروری است مسئولان جهاد کشاورزی آموزش های لازم را در خصوص نوع کشت های کم آبخواه و نوع آبیاری های مناسب به شهروندان به خصوص کشاورزان ارائه دهند .

" اسلامی " در ادامه با بیان اینکه نیازمند نقش بانوان در تمام مسائل اقتصادی هستیم خاطرنشان کرد : تشکل های بانوان باید در حوزه های مختلف اجتماعی حضور مستمر داشته و به بحث آب که یک بحث حیاتی برای ادامه زندگی ما است بپردازند و راه کارهای اساسی برای حل این کمبود ارائه دهند .

مدیر عامل شرکت آبفا افزود : اگر مصرف ها بهینه نشود به طور یقین در آینده با مشکل جدی کمبود آب مواجه خواهیم شد .

در ادامه این همایش کارشناسان شرکت آبفا به ارائه مطالبی در خصوص وضعیت آب استان ، مسائل مربوط به بهداشت و کیفیت آب و هم چنین راه های مصرف صحیح آب پرداختند .

در پایان همایش یاد شده مسابقه ای در زمینه آب برگزار و به ۵ نفر از کسانی که به سوالات پاسخ صحیح دادند به قید قرعه جوایزی اهداء شد .

بخش نظردهی بسته شده است..