فرماندار یزد در جمع بانوان شهرستان اعلام کرد؛

میزان بارندگی در ایران یک سوم متوسط بارندگی در جهان است

فرماندار یزد در همایش حیاتی سبز و پایدار با تدبیر زنان در مدیریت مصرف آب با اعلام اینکه میزان بارندگی در ایران یک سوم متوسط بارندگی در جهان است گفت: متوسط بارندگی در دنیا 800 میلی متر گزارش شده است که بنابر آمارهای موجود در کشور ما میزان بارندگی به کمتر از 250 و در استان یزد 100 و در شهر یزد زیر 60 ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، همایش حیاتی سبز و پایدار با تدبیر زنان در مدیریت مصرف آب با حضور فرماندار، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مشاور فرماندار در امور بانوان، جمعی از مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهر یزد در محل فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در این همایش با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش اظهار داشت: امیدواریم مطالب ارائه شده در این همایش توسط مدیران و کارشناسان مرتبط بتواند در مدیریت بهینه مصرف آب در شهرستان یزد تأثیرگذار باشد.

فرماندار یزد با بیان اینکه ایران در منطقه نیمه خشک و خشک قرار دارد افزود: بیش از ۸۰ درصد استان های کشور در این مناطق قرار دارد که در ۱۵ سال گذشته با خشکسالی مواجه بوده است.

وی با اعلام اینکه میزان بارندگی در ایران یک سوم متوسط بارندگی در جهان است گفت: متوسط بارندگی در دنیا ۸۰۰ میلی متر گزارش شده است که بنابر آمارهای موجود در کشور ما میزان بارندگی به کمتر از ۲۵۰ و در استان یزد ۱۰۰ و در شهر یزد زیر ۶۰ میلی متر است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با اشاره به گرمای دما در اکثر مناطق کشور تصریح کرد: مقدار تبخیر در ایران سه برابر متوسط جهانی است که این نیز خود باعث شده تا به مشکلات کم آبی کشور بیفزاید.

" شاکری شمسی " با انتقاد از مصرف بی رویه آب توسط مردم اظهار داشت: میزان مصرف روزانه آب توسط هر فرد ایرانی برابر با ۲۷۰ لیتر است در صورتیکه میزان مصرف در کشورهای اروپایی نزدیک به ۱۳۰ لیتر می باشد.

فرماندار یزد همچنین با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع آب شیرین موجود در کشور در بخش کشاورزی صرف می شود خاطرنشان ساخت: در سالهای گذشته با افزایش جمعیت، نیاز کشور به محصولات کشاورزی نیز افزایش یافتته که متأسفانه به علت عدم استفاده از شیوه های نوین آبیاری و کشت گونه های کم آب خواه، بخش بزرگی از آب مصرفی در این حوزه مصرف می شود.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی در سال آبی جدید ۱۳ درصد نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

فرماندار یزد با بیان اینکه در حال حاضر تنش آبی در ده استان کشور وجود دارد افزود: در ۵ استان خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، سمنان و یزد بحران آب جدی تر از سایر استان های کشور است.

" شاکری شمسی " با تقدیر از برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مسئولان شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه استان در مقابله با این بحران تصریح کرد: خوشبختانه در تابستان سال گذشته و نیز سالجاری با وجود گرمای بی سابقه هوا، گرچه با افت فشار آب در برخی مناطق شهرستان یزد مواجه بودیم ولی هیچ مورد قطعی آب را نداشته ایم.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بانوان به عنوان مدیر خانه محور اصلی حرکت در خانواده ها هستند اظهار داشت: بانوان می توانند در نهاد خانواده با ایفای نقش، تأثیرگذاری خوبی را در موضوعات مختلف داشته باشند.

وی با اشاره به نقش بانوان و تشکل های اجتماعی بانوان در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب افزود: بانوان در انتقال مفاهیم و مطالب ارائه شده به افراد دیگر و نسل های بعد نقش آفرین باشند.

" شاکری شمسی " تذکر به افراد در خصوص مدیریت بهینه مصرف آب را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان ساخت: آب امانتی است در اختیار ما که باید نسل های بعدی از آن نیز بهره مند شوند لذا باید از این نعمت خدادادی استفاده بهینه نماییم.

بخش نظردهی بسته شده است..