پیام مدیر کل ارشاد یزد به جشنواره فیلم رضوی

no-thumbs

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به مناسبت جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی یزد پیامی صادرکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدراین پیام آمده است.

سلام بر خورشید بی‌غروب تدین و تمدن، امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع)

سلام برحاملان اندیشه ناب و منور رضوی

سینماگران نجیب، دست اندرکاران پرتلاش، مخاطبان ارزشمند دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی فیلمسازی انتقال بیننده به دنیای رنگارنگ وپر رمز وراز است و امروزه فیلم به عنوان یک رسانه استراتژیک و منبع مهم اطلاعاتی محسوب می‌شود جریان پرخروشی که در برخی موارد بر فرهنگ مکتوب وکتاب نیز برتری یافته است.

هنر به صورت عام و سینما به صورت خاص، بهترین و مؤثرترین شیوه برای انتقال اندیشه های آرمانی و جاودانه ساختن ارزش ها و هویت واقعی یک ملت و مکتب است و موثرترین نقش را درساماندهی زیبا شناسانه پیام ها و عواطف و احساسات، را به همراه می آورد و امروز هویت دینی، ملی و ارزش‌های والای انسانی  و اسلامی، نگاه خلاقانه به مسائل اجتماعی و مذهبی  و پرداختن به مبانی ارزشمند دینی که در فراروی جامعه به‌خصوص جوانان وجود دارد، می‌تواند دستمایه آثاری فاخر و ارزشمند شود .

دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی فرصتی است که بر اساس آن تلاش می‌شود تا روح بندگی خدا و ارادت مردم علاقمند به ائمه اطهار وانوار پاک ولایت وامامت، خاصه امامی که مهمان ما ایرانیان و افتخار وبرکت این سرزمین است وهمه به او عشق می ورزند، در آن متجلی شود و چه سعادت شگفتی به تبار ما پیشکش شده که در رکاب نگین فیروزۀ امام رئوف حضرت رضا(ع) باشیم.

با این نشان جشنواره چیزی فراتر از یک فرصت دوروزه دنیایی است. جشنواره دارایی ارزشمند دیار دارالعباده است که مهرمندانه آن‌را با ایران و جهان اندیشه و تشییع علوی  قسمت می‌کند.

از کلیه قدم‌ها و قلمهایی که آرمان سترگ سبک زندگی رضوی را از رویداد به روند عینی و عملی تبدیل نموده اند صمیمانه تشکر می‌کنم و برای تمامی هنرمندان گرامی کشور، پیشکسوتان، هیأت محترم انتخاب و داوری، هنرجویان جوان و به ویژه عزیزان حاضر در جشنواره‌ توفیق خدمتگزاری به فرهنگ و هنر ایران اسلامی را مسألت دارم.

در اینجا لازم میدانم از تمامی کسانی که مارا دربرگزاری این جشنواره یاری نموده اند صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

سلام مجددبر امام عاشقان علی ابن موسی الرضا(ع) که تمامی این تلاش ها به عشق اوست.

علی غیاثی ندوشن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

بخش نظردهی بسته شده است..