ضرورت حذف شبکه‌های هوایی برق در شهریزد

no-thumbs

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد خواستار حذف شبکه‌های هوایی برق در شهر و اصلاح هندسی چهار راه معلم و مهدیه با توجه به مشکلات ترافیکی این نقاط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  همشهری «مرتضی شایق» دیگر عضو شورای شهر هم در این جلسه خواستار پیگیری لازم برای تعیین تکلیف گلخانه‌ شهرداری در بلوار شهید صدوقی شد. وی همچنین بر ضرورت دقت نظر پیمانکار برای اجرای پیاده‌روسازی در خیابان شهید مطهری، جلوگیری از هدر رفت آب در میدان معلم، ساماندهی ‌ساختمان برق و چاه آب در میدان باغ ملی با همکاری سازمان‌های مربوطه شد. این عضو شورای شهر همچنین تشکیل کارگروه برای برنامه‌ریزی حمل و نقل عمومی شهر یزد به‌منظور کاهش ترافیک را ضروری خواند و افزود: لازم است شهرداری با در اختیار گذاشتن اتوبوس‌های واحد شهری و خودرو ون، نسبت به تقویت حمل و نقل عمومی در شهر اقدام کند.
رئیس شورای شهر یزد نیز در این جلسه از تفکیک غیرمجاز اراضی کارخانه افشار در بلوار جمهوری بدون دریافت مجوز از شهرداری انتقاد کرد. حجت‌الاسلام «عباس زارع» در ادامه با اشاره به شروع ساخت و ساز در اراضی تفکیک‌شده این کارخانه خواستار ممانعت از ادامه ساخت و ساز از سوی شهرداری شد.
«ملیحه امینی اصیل» دیگر عضو شورای شهر یزد هم در این جلسه گزارشی از حضور خود در سومین اجلاس راهبردی توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای ایران در تهران ارائه کرد. وی از رونمایی از سند راهبردی آموزش‌های شهروندی در این اجلاس خبر داد و افزود: تدوین این سند از سال۹۰ آغاز شد و در سال ۹۳ به پایان رسیده است.
حجت‌الاسلام «حمیدرضا مطهریان» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد هم در این جلسه گزارشی از سفر خود به عنوان نمایندگان این شورا به کشور چین ارائه کرد. وی در ادامه به بیان وضعیت عمرانی و فضاهای سبز شهری و تنظیم پیش نویس تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر یزد با یکی از شهرهای کشور چین پرداخت. شهردار یزد هم در این جلسه بر ضرورت جمع‌بندی طرح‌های عمرانی از جمله ساخت مخازن آب برای تامین آب فضای سبز شهری و اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز برای ارائه در سفر رئیس جمهور به استان تاکید کرد.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» در ادامه ساماندهی معابر شهری،اجرای طرح کافه کتاب در گلخانه شهرداری در بلوار شهید صدوقی، احداث شعب بانک شهر در قسمتی از آن مجموعه و همچنین انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای درزگیری آسفالت معابر شهری را یادآور شد.
وی با اشاره به انجام عملیات عمرانی در خیابان مسجد جامع یزد، بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اداره برق برای جابه‌جایی تاسیسات این خیابان تاکید کرد. شهردار یزد ادامه داد: طرح ساماندهی ترافیک میدان مهدیه در حال حاضر با همکاری پلیس راهور در حال تدوین است.
اعضای شورای شهر در این جلسه هزینه روکش آسفالت پارکینگ آموزش و پرورش ناحیه۲ را برآورد و مصوب کردند. به این ترتیب ۳۵۱ میلیون ریال اعتبار برای مرمت آسفالت این پارکینگ از اعتبارات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد تعیین شد.
اعضای شورای شهر یزد همچنین تاسیس معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری را مصوب کردند. اعضای شورای شهر با بررسی لایحه شهرداری، با تغییر چارت سازمانی اداره امور اجتماعی به اداره امور فرهنگی – اجتماعی و دریافت مجوزهای لازم از وزارت کشور با این پیشنهاد موافقت کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..