تجهیز پست استان یزد به امضای الکترونیک گیرنده

no-thumbs

مدیرکل پست استان یزد از تجهیز این اداره کل به امضای الکترونیک از گیرنده با عنوان دستگاههای هوشمند PDA خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمسعود دهقان گفت: در راستای استفاده از فن آوری روز در خدمات پستی و در اجرای تحقق شعار سال ۱۳۹۴ شبکه پستی کشور با عنوان ' پست هوشمند در خدمت مردم ' توزیع پست استان به دستگاههای هوشمند PDA مجهز شد.

وی اظهار کرد: در این سرویس ، فرستنده مرسوله می تواند از طریق کد رهگیری که از دفاتر قبول دریافت کرده علاوه بر اطلاعات سیر مرسوله، امضای دیجیتال گیرنده را نیز در کنار بارکد مرسوله مشاهده کند.
مدیرکل پست استان یزد در تشریح امکانات موجود در این دستگاه گفت: دستگاهی که هم اینک در اختیار موزعان قرار دارد، علاوه بر توانایی دریافت و ذخیره امضا، دارای قابلیت های گسترده دیگری مانند GPRS و GPS، ارسال گزارش آنلاین از طریق اینترنت WIRLESS، دریافت اثرانگشت، دوربین و بارگذاری سیم کارت مخابراتی است که می توان از هرکدام از آنها در زمان مقتضی استفاده کرد.
این مسوول درباره دستگاه PDA اظهار کرد: PDA دستگاهی است که به جای ثبت مرسولات در دفتر و گرفتن امضا، اطلاعات مرسولات را به صورت الکترونیکی ثبت می کند و با رسیدن مرسوله درب منزل گیرنده دستگاه بارکد را می خواند و اطلاعات مرسوله آورده می شود و در صورت صحیح بودن اطلاعات امضا گیرنده مرسوله به صورت الکترونیکی گرفته می شود.
دهقان درباره پیگیری مرسولات گفت: پس از گذشت یک ساعات از تحویل مرسوله، امضا به سایت پست منتقل و فرستنده می تواند ساعت تحویل، روز تحویل و نمونه امضا گیرنده و نام و نام خانوادگی وی را به صورت الکترونیکی مشاهده کند.
وی به مزایای استفاده از این دستگاه اشاره کرد و افزود: حذف کاغذ و کاهش استفاده از پرینت یکی از مهمترین مزیت هایی است که این دستگاه دارد و بر همین اساس باید گفت که این دستگاه نه تنها موزع را از حمل و استفاده از دفتر کاغذی راحت کرده بلکه صرفه اقتصادی نیز خواهد داشت.
مدیرکل پست استان یزد درباره تعداد نامه رسانان که از این دستگاه استفاده می کنند گفت: ۵۸ نامه رسان در استان آموزش های لازم را دیده و دستگاه PDA را تحویل گرفته و مشغول به کار هستند.
دهقان در پایان اظهار داشت: با استفاده از این سیستم سرعت و کیفیت کار بیشتر، هزینه ها کمتر و در مصرف کاغذ صرفه جویی شده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..