تصویب مسیر گردشگری شهرستان ابرکوه

no-thumbs

مسیر گردشگری شهرستان ابرکوه تعیین، تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه عنوان کرد: صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و پربازده‌ترین فعالیتهای اقتصادی در دنیا است که بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می‌کند و به طور مستقیم و غیرمستقیم، سایر فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عباس قدیریان گفت: گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی و ایجاد اشتغال در جهان به شمار می‌آید به طوریکه بسیاری از آن به عنوان صنعت اول دنیا یاد می‌کنند. بسیاری از کشورها همچون اسپانیا، فرانسه و ایتالیا بخش اعظمی از درآمد ارزی خود را از طریق گردشگری به دست می‌آورند. گرچه گردشگری به تنهایی نمی‌تواند منجر به توسعه کشور شود ولی با ورود گردشگر به تدریج نیاز به تغییر و ایجاد امکانات برای اقامت، جابجایی و سایر فعالیتهای مربوطه، توسعه را نیز در پی خواهد داشت و در دراز مدت باعث افزایش امکانات و تاسیسات خواهد شد.

وی آثار مثبت (اقتصادی) ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارزآوری، ارتقای سطح زندگی مردم، فروش خدمات را از جمله مزایای مستقیم حاصل از جهانگردی دانست و افزود: از مزایای غیرمستقیم جهانگردی می‌توان از فعالیت‌های ساختمانی، صنایع دستی، هنری، کشاورزی، خدمات، توسعه و بهبود تجهیزات زیربنایی مانند جاده‌ها، و سیستم‌های حمل و نقل نام برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای رسیدن به این منظور باید تلاش شود تا علاقه مردمان جهان را به حضور در کنار مردم ایران و مشاهده و مطالعه آداب و رسوم و رفتار ایرانی جلب نمود و این امر از طریق برنامه‌ریزی جهت یک مطالعه جامع گردشگری در همه مناطق به ویژه مناطقی که از این جهت دارای  پتانسیل های ارزشمندی می باشند میسر می شود.

گفتنی است: شهرستان ابرکوه به عنوان یکی از این مناطق دارای پتانسیل بالا که به عنوان شهر نمونه گردشگری معرفی شده است و با توجه به قرارگیری ابرکوه در مثلث طلایی سه استان گردشگر پذیر فارس، اصفهان و یزد که از روزگار رونق جاده ابریشم تا به امروز اهمیت ویژه ای داشته است می تواند نقش بسزایی در صنعت گردشگری در منطقه جنوب کشور و چه بسا در کل کشور را ایفا کند.

وی یادآور شد:  تدوین مسیر گردشگری شهر ابرکوه، خود گامی در جهت شناساندن بهتر آثار ارزشمند این منطقه و پاسخگویی به این نیاز می باشد. این مسیر که از ورودی شهر از سمت شیراز آغاز می شود از همان ابتدا با یخچال خشتی زیبای شهر مسیر را به گردشگر می نمایاند در گام بعدی قلعه رباط ابرکوه مشخص می شود که برج های دیدبانی آن هنوز عظمت قلعه را به رخ تماشاگر می کشد، و همچنان که بر اساس این نقشه پیش برویم به راحتی به آثار ارزشمندی از تاریخ ابرکوه مانند خندقهای سنگی، سرو کهنسال، مسجد جامع، مناره های نظامیه، مسجد بیرون منزنگاه امام رضا(ع) وبسیاری از آثار دیگر دست می یابیم و بالاخره در مسیر خروجی ابرکوه به سمت یزد گردشگر می تواند ارگ تاریخی شهرسب و کوشک عزت آباد را نظاره کند. اما حفظ، معرفی و احیاء این میراث کهن و جلب گردشگران برای شناساندن این منطقه احتیاج به همتی گسترده دارد و برعهده تمام ادارات، سازمانها، نهادها و مردم میراث دوست و مهمان نواز ابرکوه است که دراین زمینه همت خود را مصروف دارند.

در برنامه  اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان است تا با همکاری شهرداری ابرکوه، مسیر نقشه گردشگری شهر ابرکوه را بهینه سازی و با ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز در طول مسیر زیر ساختهای خوبی را برای گردشگران و بازدید کنندگان از شهر نمونه گردشگری ابرکوه فراهم سازند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..