رئیس هیات مدیره کانون انجمن های راهنمایان گردشگری:

یزد؛آماده میزبانی از راهنمایان گردشگری جهان

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های راهنمایان گردشگری گفت: قصد داریم از ۳۰۰ راهنمای گردشگری خارجی و ۵۰۰ راهنمای گردشگری ایرانی برای شرکت در کنوانسیون راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷ دعوت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزآرش نورآقایی رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ایران موفق شد با کسب ۱۸ رأی حق میزبانی کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری را برای سال ۲۰۱۷ میلادی بدست آور دبه خبرنگار مهر گفت: کارهای کنوانسیون از ۴۰ روز پیش شروع شده و گروه‌های مختلفی را برای هماهنگی‌ها و اجرای کارها و دادن ایده‌های فرهنگی و رایزنی با مراکز مختلف تشکیل داده‌ایم.

نورآقایی با اعلام اینکه پس از برنده شدن برای میزبانی از کنوانسیون راهنمایان گردشگری از طرف برخی از کشورها که تمایل به میزبانی ایران نداشتند تهدید شدیم گفت: برای جلوگیری از شکست و اینکه حتی تعداد مهمانان بیشتر از سال‌های گذشته باشد، تمام تلاشمان را می‌کنیم به همین منظور کمپینی نیز تشکیل شد که تا دو سال ماموریت دارد.

وی گفت: می‌خواهیم برگزاری کنوانسیون بهانه‌ای برای اتفاقات بزرگ باشد. به همین دلیل دو کمپین دیگر برای امنیت و مبارزه با ایران هراسی نیز فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر هر آنچه که ممکن است به پذیرش گردشگر در کشور ضربه بزند مورد بررسی قرار می گیرد.

ایران: آغوشی گشوده؛ دلربایی دیرپا

این کارشناس گردشگری بیان کرد: شعاری نیز انتخاب شده که برای ایده‌پردازی آن صد نفر تلاش کردند و ۲۰۰ نفر نیز درگیر آن شدند که بخش عمده آنها راهنمایان گردشگری بودند در نهایت شعار «ایران: آغوشی گشوده؛ دلربایی دیرپا» انتخاب شد.

نورآقایی تصریح کرد: لوگویی برای این برنامه با همکاری انجمن‌های راهنمایان گردشگری ۱۳ استان طراحی شد و در قالب هیات ۳۲ نفره به دماوند صعود کرده و بنری را با این لوگو به نمایش درآوردیم. بنابراین قصد داریم تا در روزهای آینده نشستی با اعضا گذاشته و گزارش عملکرد آنها را دریافت کنیم. این دو نشست در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: همه این تلاش‌ها در جهت بهتر بودن برنامه کنوانسیون انجام می‌شود. از سویی در سال ۲۰۱۷ برگزاری کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان مصادف با دهمین سال جشن راهنمایان گردشگری در ایران خواهد بود که در همین سال این دو برنامه را با هم ترکیب می‌کنیم. مهمترین هدف از برگزاری کنوانسیون در ایران این است که بهترین نشست کنوانسیون را در ایران برگزار کرده و از این طریق راهنمایان گردشگری ایرانی و خارجی را با یکدیگر آشنا کرده و تصویر مناسبی از ایران به راهنمایان گردشگری جهان ارائه کنیم. به همین دلیل اکنون حدود ۲۵۰ نفر از فعالان گردشگری از سال گذشته در پی هماهنگی های لازم برای برگزاری این نشست هستند.

نورآقایی تعداد راهنمایان گردشگری که برای شرکت در این برنامه دعوت می‌شوند را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که ظرفیت دعوت از ۵۰۰ راهنمای گردشگری را نیز داریم از سوی دیگر دراین برنامه ۵۰۰ راهنمای گردشگری ایرانی نیز حضور دارند.

وی گفت: کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری اواخر ژانویه ۲۰۱۷ برگزار می‌شود که قبل از برنامه کنوانسیون، راهنمایان گردشگری به استان‌های البرز، قزوین و همدان می‌روند و برنامه اصلی را در تهران به مدت ۵ روز برگزار کرده و پس از کنوانسیون نیز به استان‌های اصفهان، شیراز، یزد و کاشان می‌روند. آنها در زمانی که در تهران هستند هیات مدیراه فدراسیون جهانی را انتخاب کرده و میزبان بعدی کنوانسیون را مشخص می‌کنند. در کنار این برنامه‌ها، تورهای تهرانگردی را نیز برگزار خواهیم کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..