امام جمعه یزد : همه باید به دولت کمک کنیم

no-thumbs

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت : باتوجه حساس بودن شرایط امروز کشور در بخش های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید به دولت کمک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد گفت: کمک به دولت ضروری است منتهی با توجه به وجود کارشناسان زیاد و متعهد باید دولت نیز مشورت با آنها را در اولویت داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸مرداد اظهار کرد : متاسفانه تاریخ ایران ثابت کرده غربی ها در تمامی حوزه ها به کشورمان نه تنها کمک نکرده اند بلکه ضربه زده اند.
امام جمعه یزد اضافه کرد: آنان تا جایی که توانسته اند از ثروتهای ما برده اند و خورده اند و در حوزه های دینی هم فحشا و منکرات را رواج داده اند اما نفعی برای ایران نداشته اند.
ناصری ادامه داد: الان هم تا دین و اعتقاد و انقلاب را کنار نگذاریم برای ما کاری نمی کنند همین امر شرایط امروز را حساس تر کرده به همین دلیل باید چشم گوشمان را باز کرده و دولت را یاری دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: ان حضرت در جایی هستند که مرکز حوزه علمیه و تجمع علما و بزرگان است این فضیلت تنها مختص نجف اشرف و حضرت علی (ع) است.
ناصری تصریح کرد: خداوند عنایت خاصی به دختران و زنان دارد که این امر بیشتر در اسلام دیده می شود ولی متاسفانه در غرب به زنان به عنوان کالا و یک موجود مادی نگاه می شود.
وی با اشاره به جایگاه والای زن در تربیت فرزندان تاکید کرد: من مخالف کار کردن زن در ادره نیستم اما معتقدم غربی ها سعی کردند با دور کردن زنان از خانه و درگیر کردن دختران به فضاهای مجازی اساس زندگی را سست کرده و آنها را از تربیت و تولید فرزندان پاک دور کنند.
خطیب جمعه یزد افزود: متاسفانه دختران ما را به جای دوستی با والدین و برادر خود به سمت دوستان اینترنتی ، مجازی و خیابانی سوق داده اند.
امام جمعه یزد درباره راههای مقابله با این معضل گفت: تربیت ایمان و گسترش فضای عقلانی در مراکز آموزشی و فرهنگی ، رفاقت بیشتر والدین با فرزندان و معرفی الگوهای مناسب بهترین را مقابله با این مشکل بزرگ جامعه است.
ناصری در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت ولایتمداری گفت: پیامبر اسلام از ابتدای بعثت تا رحلت بر ولایت تاکید کرده اند و مهمترین حدیث آن که در حدود ۴۷کتاب نقل شده 'مثال اهل بیت من در امت من مثل کشتی نوح است کسی که بر آن سوار شد نجات می یابد و کسی که سوار نشد غرق می شود' است.
وی در خطبه اول نیز بر لزوم دقت در انتخاب دوست و رهبر و راهنما ، توجه به امتحانهای زندگی و توجه به لقمه حلال و حرام در زندگی اشاره کرد و گفت : بی توجهی به این سه مورد موجب انحراف از اسلام می شود همان امری که دشمنان امروز ما در پی آن هستند.
نمازجمعه این هفته شهر یزد به امامت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد ملا اسماعیل این شهر اقامه شد.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..