سهم ۱/۶۲ درصدی استان از صادرات کشور

no-thumbs

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: سهم استان یزد از صادرات کل کشور از نظر وزن 2/19 و از حیث ارزش 1/62 درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید اصغر چاوشی زاده اظهارداشت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۲۴ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۷۴۰ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۴۶ دلار از گمرکات مختلف به خارج از کشور صادر شده که سهم استان یزد از این میزان از حیث وزن ۲/۱۹ و از نظر ارزش ۱/۶۲ درصد است.

وی با اشاره به رشد صادرات استان یزد در ۴ ماهه نخست سال جاری،  ادامه داد: در این مدت ۵۴۸ هزار و ۱۷ تن کالا به ارزش ۱۷۵ میلیون و ۵۴۵ هزار  و ۵۱۴ دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از حیث وزن ۱۴ و از نظر ارش ۵ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک یزد همچنین تعداد اظهارنامه های صادراتی استان در این مدت را ۸ هزار و ۹۸۵ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد اظهارنامه های صادراتی در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.

چاوشی زاده همچنین قیمت هرکیلو کالای صادراتی گمرک استان یزد در ۴ ماهه نخست سال جاری را ۳۲ سنت ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ درصد کاهش دارد.

وی در عین حال تنوع کالاهای صادراتی استان یزد در این مدت را ۱۰۰ قلم عنوان کرد که به ۴۵ کشور مختلف جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد تعداد ردیف تعرفه صادراتی این گمرک را ۱۲۲ تعرفه عنوان و تصریح کرد: کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، هیدروکربن، میلگرد، نایلون، پسته و مغز پسته، سیم و کابل، سنگ مصنوعی، اکسید مولیبدن، طناب و نخ پلاستیکی به ترتیب عمده ترین کالاهای صادراتی گمرک استان یزد در ۴ ماهه نخست سال جاری است.

چاوشی زاده در تحلیل وضعیت صادرات کاشی و سرامیک به عنوان اولین کالای صادراتی استان یزد اظهارداشت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۴۷۴ هزار و ۱۰۴ تن کاشی و سرامیک به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۱۲۶ دلار به خارج  کشور صادر شده است که از حیث وزن ۸۷ و از  نظر  ارزش ۵۹ درصد کل صادرات استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل گمرک استان یزد، عراق، افغانستان پاکستان، هلند، امارات متحده عربی، هند، گرجستان، ترکیه، ترکمنستان، قطر، فدراسیون روسیه، اتریش، آلمان و عمان را به ترتیب مقصد اصلی کالاهای صادراتی این گمرک ذکرکرد.

وی با بیان اینکه عراق اولین مقصد کالاهای صادراتی گمرک استان یزد است ادامه داد: در چهارماهه نخست سال جاری  404 هزار و ۹۹۳ تن کالا به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۹۴ هزار و ۳۶۴ دلار از استان یزد به عراق صادر شده است که از حیث وزن ۷۴ و از نظر ارزش ۵۸ درصد رشد را نشان می دهد.

چاوشی زاده تاکید کرد: گمرک استان یزد در چهارماهه نخست سال جاری در بین ۱۲۱ گمرک صادراتی کشور رتبه ۱۱ در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک یزد در پایان تراز بازرگانی استان در چهارماهه نخست سال جاری را به میزان ۱۳۱ میلیون و۴۷ هزار و ۹۴۰ دلار مثبت ارزیابی کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..