۵۰درصد شهروندان اردکانی بصورت جدی ورزش می کنند

no-thumbs

معاون اداره ورزش و جوانان اردکان گفت : 50درصد از مردم اردکان ورزش را بصورت جدی دنبال می کنند و لازم است که برای حفظ سلامت و جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی این تعداد افزایش یابد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاکبر فروزان فردر گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، از فعالیت ۵ هزار بیمه شده ورزشکار بصورت رسمی و شناسنامه دار در این شهرستان خبر داد و افزود : ۳۵ هیات ورزشی شامل والیبال ، ژیمناستیک، کاراته ، بدمینتون ، اسکیت و سایر در اردکان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد : در این شهرستان سالن های ورزشی متعددی نظیر سالن فجر، شهید عاصی زاده ، طراوت ، آیت الله خاتمی ، کوشکنو ، شهید افخمی ، سالن تخصصی ژیمناستیک جهت استفاده ورزشکاران تجهیز شده است.
معاون اداره ورزش و جوانان اردکان با بیان اینکه سه زورخانه فرخنده ، شهدای شریف آباد و رزم آوران نیز جهت استفاده ورزش سنتی در این شهرستان وجود دارد ، خاطرنشان کرد : دو پیست موتورسواری با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی و پیست اسب سواری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی که برای تکمیل این دو نیاز به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار می باشد نیز در اختیار ورزشکاران قرار خواهد گرفت.
فروزان فر با اشاره به اینکه توسعه ورزش های همگانی به نشاط و شادابی جامعه منجر می شود افزود حدود ۵۰۰ زن و مرد در اردکان به ورزش صبحگاهی در پارک آزادی و پارک بانوان می پردازند و این نتیجه آگاهی مردم نسبت به امر ورزش و سلامت است.
وی با اشاره به اینکه متخصصین و مدیران کارخانه نیز در این ورزش ها شرکت می کنند اظهار کرد : با توسعه ورزش های همگانی می توان در کاهش نابهنجاری های جامعه اقدامات خوبی به عمل آورد.
معاون اداره ورزش و جوانان اردکان به موفقیت های تیم های والیبال ، ژیمناستیک، آکروژیم ، کاراته ، کشتی ، فوتبال ساحلی دوچرخه سواری و بدمینتون توسط ورزشکاران این رشته ها اشاره کرد و گفت : امسال نیز رشته شمشیربازی نیز اضافه و مربی تیم ملی جهت آموزش دعوت شده است .
فروزان فر با بیان اینکه خانه اسکواش نیز همت خیرین با پیشرفت ۵۰درصد در حال احداث است افزود : هیات تنیس خاکی با همکاری بخش خصوصی سه باب زمین را احداث کرده که در اینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی به نقش موثر انجام ورزش همگانی در توسعه ورزش قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت : شناسایی استعدادها و ترغیب جوانان به انجام حرفه ای ورزش، از جمله آثار و نتایج توسعه یافتن ورزش های همگانی است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..