۸۰ هزار نفر در استان یزد از بیمه سلامت بهره مندشدند

no-thumbs

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: 80 هزار نفر از مردم این استان که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند طی یکسال گذشته زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد دریجانی  به مناسبت سالروز تاسیس بیمه سلامت (۲۲ مردادماه) در جمع خبرنگاران استان افزود: در اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمه سلامت به منظور برقراری پوشش بیمه همگانی برای افراد فاقد پوشش اجرا شد.

وی با بیان اینکه برای این تعداد افراد مجموعا ۲۰۰میلیارد ریال از محل یارانه ها در استان هزینه شد اظهار کرد: هنوز دو درصد از جمعیت این استان فاقد هرگونه بیمه هستند.
دریجانی اجرای این طرح را از اقدامات خوب دولت یازدهم بیان کرد و گفت: این اقدام دولت تدبیر و امید در دنیا بی نظیر است.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با درخواست از شهروندان برای بیمه کردن خود اظهار کرد: ثبت نام در این بیمه در طول سال تداوم دارد و کسانی که زیر پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند می توانند جهت بیمه خود هر چه سریعتر اقدام کنند.
***بهره مندی ۶۱۳ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
دریجانی با بیان اینکه هم اکنون ۶۱۳ بیمار خاص از خدمات این بیمه در استان بهره مند هستند گفت: از این تعداد ۳۶ نفر بیمار هموفیلی، ۶۰ نفر تالاسمی، ۳۲۶ نفر دیالیزی و پیوند کلیه و ۱۹۱ ام اس هستند.
وی با بیان اینکه داروهای این بیماران صدرصد رایگان است افزود: در برخی مواقع بیماران یاد شده فقط پنج درصد هزینه دارو را پرداخت می کنند.
دریجانی با بیان اینکه طبق قانون باید هزینه داروهای داخلی به بیماران پرداخت شود اظهار کرد: بعضا برخی بیماران به داروی تولید داخل حساسیت دارند و نمی توانند از آن استفاده کنند که برای پرداخت مابه التفاوت هزینه این بیماران اقداماتی انجام شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد خاطر نشان کرد: دولت یازدهم تمام کمال از بیماران خاص حمایت کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه خدمات به بیماران صعب العلاج در این دولت مورد توجه ویژه قرار گرفته است گفت: شیمی درمانی بیماران سرطانی در بیمارستانهای دولتی بصورت رایگان انجام می شود.
*** نظارت بر اجرای طرح تحول سلامت برعهده بیمه سلامت است
دریجانی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: نظارت بر اجرای این طرح برعهده بیمه سلامت است.
وی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح خرید دارو و تهیه تجهیزات بر عهده بیماران بستری بود افزود: از زمان آغاز این طرح تمام این امکانات برای بیما بستری برعهده بیمار است.
دریجانی ارتقای خدمات سلامت و تدوین راهنمایی بالینی را از برنامه های بیمه سلامت استان در سالجاری بیان کرد و تصریح کرد: پزشکان در گذشته می توانستند در چند بیمارستان کار کنند اما اکنون حداکثر در سه بیمارستان می توانند خدمات ارائه کنند.
***هزینه ۱۱۵ میلیارد تومانی برای بیمه شدگان سلامت
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: در سال گذشته ۱۱۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان برای بیمه شدگان زیر پوشش این بیمه هزینه شد.
وی با اشاره به ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان غیر بومی هستند افزود: چالش اصلی ما در این زمینه تامین هزینه درمانی این بیماران است.
دریجانی اظهار کرد: با توجه به توریست درمانی استان از این موضوع استقبال و تمام شرایط را برای این بیماران فراهم کرده ایم.
وی با اشاره به راه اندازی یک مرکز معین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان گفت: در این مرکز روستاییان اهم از بومی یا غیر بومی که به هر نوعی دفترچه آنان برای ارجاع به پزشک متخصص مهر نشده است تمام خدمات ارائه می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد افزود: در این مراکز در صورت نیاز بیمار به متخصص ارجاع داده می شود.
هم اکنون در مجموع ۳۴۱ هزار و ۹۲ نفر در استان یزد زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند.
کار نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان در استان یزد همزمان با سراسر کشور از اول اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شده بود.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..