بحران آب در ۵۴۷ شهر کشور

no-thumbs

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: بحران آب در ۵۴۷ شهر وجود دارد و بیشتر این شهرها در استانهای مرکزی و جنوبی کشور قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز تشیعی با بیان اینکه وضعیت بحران آب سه شهر بوشهر کرمان ، بندرعباس درحالت قرمز است وبندرعباس بدترین وضعیت را دارد، افزود: شهرستان بندرعباس برای  تامین آب در وضعیت قرمزو بحرانی تر از شهرهای دیگر است و سد استقلال میناب به عنوان مهمترین منبع تامین کننده آب بندرعباس فقط۱۰ درصد آب دارد.

 
تشیعی  افزود: شهر بندرعباس با کمبود ۴۰۰  لیتر در ثانیه روبروست  و این در حالی است که ۲۵۰ لیتردر ثانیه  برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود
 
وی گفت: میزان مصرف آب در بندرعباس ۳۰۰ لیتر در شبانه روز است و ۴۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب وجود دارد وبا این وجود  90 درصد فضای سبز شهر بندرعباس با استفاده از آب آشامیدنی، آبیاری می شود.
 
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: اکنون  50 متر مکعب در ثانیه در کشور کمبود آب داریم که با صرفه جویی  25 درصدی در مصرف آب  این کمبود برطرف می شود.
 
تشیعی افزود: حدود شش میلیارد متر مکعب حجم ذخیره آبی سدهای کشور نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
 
تشیعی گفت: در یک سال گذشته ۲۰ درصد کاهش بارندگی داشته ایم که افزایش یک و نیم درجه ای دمای هوا در کشور تامین آب شرب را با مشکل روبرو کرده است.
 
وی تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تکمیل شبکه  فاضلاب کشوررا از مهم ترین برنامه های اولویت دار امسال نام برد و افزود: حدود ۲۸۰ شهر کشور مجهز به شبکه  فاضلاب است.
 
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت اب و فاضلاب کشور گفت: تامین آب آشامیدنی کشور بیش از هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین ظرفیتهای جدید تامین آب اشامیدنی ایجاد می شود.
 
مدیر عامل تامین آب ایران هم در بازدید از سد استقلال میناب گفت: هیچ منابع آبی برای تامین ذخیره آب سد استقلال میناب وجود ندارد.
 
حاج رسولیها افزود: کنترل فشار آب، کاهش سرانه مصرف ،احداث آب شیرین کن ،مدیریت مصرف و کاهش فضای سبز از اقدامات شرکت آب و فاضلاب  برای مدیریت منابع ابی درهرمزگان است .
 
۱۶ سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.
 
استان هرمزگان با ۷۰ درصد کاهش بارندگی در بین ۳۱ استان کشور درردیف آخر  است .
 
به دنبال کاهش شدید سطح منابع آبی در هرمزگان، مردم نقاط مختلف این استان از جمله شهرستان بندرعباس مرکز استان ، از هفته های گذشته شاهد قطعی چند ساعته آب (بیش از ۷۲ ساعت) و یا افت فشار شدید آب بودند

بخش نظردهی بسته شده است..