اطعام گسترده درسراسر استان یزد

no-thumbs

از عید قربان تا غدیر از چند سال پیش در سطح کشور به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده که در این دهه در استان یزد طی چند سال اخیر برنامه های ویژه ای به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز این مراسم در استان یزد طی سالهای گذشته با برنامه ریزی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در اداره کل تبلیغات اسلامی استان به نحو شایسته تری نسبت به قبل برگزار شده است.

امروز نیز اعضای این بنیاد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نشستی داشتند که در آن کلیات برنامه های دهه ولایت به ویژه در روز عید غدیر تبیین شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در این نشست با بیان اینکه اغلب برنامه‌های بنیاد غدیر در استان یزد به صورت مردمی برگزار می شود، اظهار داشت: بحث اطعام در روز عید غدیر باید به صورت گسترده و با حمایت مسئولان و خیرین در تمام استان یزد انجام شود.

حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیرامون ولایت و غدیر‌شناسی را سه محور کلیدی برای برنامه ‌ریزی بنیاد غدیر در استان یزد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دهه ولایت امسال با هفته دفاع مقدس مقارن شده است، برگزاری کارگاه‌های آموزشی غدیر‌شناسی در بین اقشار مختلف جامعه در راستای تبیین اهداف اسلام، انقلاب و راه شهدای انقلاب ضروری است.

توجه ویژه به ایتام و مستضعفان در دهه امامت و ولایت

وی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به ایتام و قشر مستضعف جامعه در دهه امامت و ولایت افزود: تدوین برنامه‌های فرهنگی، کاربردی و گسترده قبل از اعلام گزارش عملکرد سال گذشته دستگاه‌ها در ایام عید غدیر حائز اهمیت است.

امام جمعه یزد نیز در این نشست با بیان اینکه غدیر یکی از وقایع مبارک جهان اسلام است، اظهار داشت: غدیر محتوایی راهگشا، وحدت آفرین و تبلیغی برای اسلام و مذهب تشیع است.

آیت الله محمدرضا ناصری بیان کرد: تبیین بحث امامت و اهمیت ولایت‌مداری در جامعه اسلامی به نسل‌های جدید، اقشار مختلف جامعه و جهان به ویژه نسل جوان شیعه، از مهمترین رسالت‌های مسلمانان و شیعیان در عصر حاضر است.

وی با اشاره به سنگ ‌اندازی و حساسیت‌های موجود در راستای تبیین اهداف و رسالت‌های شیعه در جهان امروز افزود: حفظ پایداری و استفاده از عقیده اسلام به منظور دست‌یابی به سعادت و تکامل انسانی از مهمترین دلایل زنده نگه‌ داشتن غدیر و ولایت است.

شیعیان بدون توهین به باورهای سایر ادیان به معرفی چهره رحمانی اسلام بپردازند

ناصری با بیان اینکه نسل‌های جدید به خوبی می ‌توانند حق از باطل و درست از اشتباه را تشخیص دهند، تصریح کرد: توصیه‌ های اسلام و مکتب قرآن همیشه و در همه حال در راستای ایجاد اتحاد، همبستگی و وحدت کلمه بین مردم مختلف دنیا با هر زبان، گویش و مذهب بوده است.

وی ادامه داد: شیعیان باید بدون درگیری، توهین و زیادروری نسبت به باورهای دیگر ادیان و مذاهب موجود در دنیا، با زبانی شفاف، صادق و راحت نسبت به معرفی اهداف، رسالت‌ها و وقایع دین اسلام اقدام کنند تا ضمن معرفی خود، چهره رحمانی و پر از مهربانی دین اسلام را بیش از پیش به جهانیان نشان دهند.

رئیس نمایندگی بنیاد بین ‌المللی غدیر در استان یزد، جلوگیری از گمراهی و فساد جامعه، ایجاد اتحاد و وحدت کلمه بین اقشار مختلف جامعه، ترویج ولایت‌مداری و در بین جوانان و تدوین راهکارهای معرفی و تبیین اهداف دین اسلام و مذهب تشیع در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان را از ضروری‌ترین اقدامات و وظایف مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و دینی جامعه اسلامی و جهان اسلام عنوان کرد.

ناصری با اشاره به کشتار فراوان ولایتمداران در طول تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: جلوگیری از معرفی و پیشبرد اهداف مکتب اهل بیت(ع)، دین و تشیع از مهمترین دلایل دشمنی مستکبران جهان علیه نظام اسلامی ایران و دیگر ملت‌های مسلمان و ولایت‌مدار جهان اسلام است.

از مناسبتهای مذهبی در راستای همدلی و همبستگی استفاده شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز در این جلسه معرفی چهره رحمانی اسلام و رسالت‌های واقعی مذهب شیعه با زبانی شفاف و ساده به جهانیان را از ضرورتهای اساسی خواند و اظهار داشت: باید از مناسبت‌های ملی، مذهبی و دینی در راستای ایجاد اتحاد و وحدت کلمه بین اقشار مختلف جامعه، ادیان و مذاهب مختلف استفاده کنیم.

محمدعلی طالبی با اشاره به آمادگی استانداری یزد در راستای ابلاغ برنامه‌ها و مصوبات دهه امامت و ولایت به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان افزود: مسئولان و دست اندرکاران برنامه‌های فرهنگی و مذهبی استان باید در تدوین برنامه‌های مختلف سخنرانی، جشن، شب شعر و جلسات تبیینی ایجاد زمینه‌های همدلی، همزبانی و همبستگی در جامعه به ویژه بین جوانان را ملاک قرار دهند.

وی با بیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس، دهه امامت و ولایت و بازگشایی مدارس، اتفاقی بسیار مبارک و ارزشمند است، اظهار داشت: ما می‌توانیم با تدوین برنامه‌های تلفیقی در این دهه، نسبت به اجرای برنامه‌های منسجم وگسترده‌تر در راستای تبیین اهداف اسلام وتشیع در جامعه اقدام کنیم.مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..