قول رئیس دانشگاه آزاد یزد در دیدار دانشجوی 21 اختراعه این دانشگاه:

نمی توان در خلق ایده ها منتظر ماند و اختراع را حبس کرد /حمایت از ساخت دستگاه تشخیص پول

دکتر محمد رضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با ابراهیم خوانین زاده دانشجوی 21 اختراعه کارشناسی ارشد الکترونیک این دانشگاه دیداری صمیمی داشت.

دکتر محمدرضا اسلامی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی یزد در دیدار دانشجوی نخبه و مخترع این دانشگاه گفت : نیازهای بازار دیر یا زود تشخیص داده می شوند ولی مهم این است که اولین ها چه کسانی باشند . امروز نمی توان منتظر ماند و اختراع را حبس کرد چرا که به محض حس شدن نیاز دنیای امروز ممکن است هر کسی در گوشه این جهان به تولید برسد .

وی تجاری کردن ایده ها را بسیار با اهمیت دانست و سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی و شخص ریاست عالی دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده را توسعه و توجه جدی به پژوهش و اقتصاد دانش بنیان بیان نمود و اظهار داشت : در دنیای پیشرفته بیش از نیمی از مقالات ISI تولید شده به تولید می رسد ولی در کشورهای دیگر کمتر از یک درصد مقالات عملیاتی می گردد و در حد ارائه مقاله باقی می ماند . وی توجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و حمایت همه جانبه از مخترعین به ویژه دانشجویان تا رسیدن به نتیجه و تولید را دستور کار خود بیان نمود .

در ادامه ابراهیم خوانین زاده دانشجوی مخترع ضمن تشکر از ریاست دانشگاه مبنی بر دعوت خود گفت : در حال حاضر با گرفتن عنوان و دریافت جایزه خوشحال نشده و به تولید رسیدن ایده ام مرا خوشحال می کند و سئوال اول شرکت های بزرگ خارجی نیز در مورد همین تولید است .

خوانین زاده با توضیح یکی از اختراعات خود که دستگاه تشخیص پول ویژه نابینایان است گفت : تمامی ارگانهای مربوطه اعلام آمادگی خرید این محصول را داشته اند ولی به تولید انبوه رسیدن این ایده هزینه زیادی دارد که دکتر اسلامی قول مساعد همکاری و پشتیبانی دانشگاه از این اختراع را به وی داد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..