فرماندار اشکذر:

اولین نیروگاه خورشیدی استان یزد در اشکذر احداث می شود

فرماندار اشکذر گفت : اولین نیروگاه خورشیدی استان یزد در این شهرستان احداث خواهد شد که زمین آن واگذار شده و تا پایان امسال فاز اول آن با ظرفیت 400 مگاوات به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدعلی شاه حسینی  در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون فقط ۵۰ اداره و سازمان در این شهرستان نمایندگی دارند که ۸۰ درصد نهادها را شامل می شود و ۲۰ درصد از این واحدها هنوز نمایندگی ندارند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی اشکذر اظهار کرد : خوشبخنتانه با توجه به تدابیری که دولت تدبیر و امید اندیشیده هر کدام از صنایع مشکل دار به فرمانداری مراجعه کنند در مورد تامین نقدینگی بخصوص سرمایه در گردش در صورتی که طبق قانون بدهی و برگشتی نداشته باشند، همه گونه حمایت خواهیم داشت و هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.
فرماندار اشکذر خاطرنشان کرد : در دو سال گذشته ۵ واحد فولادی با اشتغال بیش از هزار نفر در اشکذر به بهره برداری رسیده و از لحاظ موارد زیست محیطی نیز تمام جوانب امر و مجوز های لازم اخذ شده است و نظارت کامل وجود دارد.
شاه حسینی ادامه داد : با توجه به مشکل آب در روستاهای خضرآباد نیز طرح انتقال آب به این روستاها با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال تهیه شده که در سال جاری ۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و این پروژه نیز اخیرا شروع شده که هر چند در رابطه با حریم راه و منابع طبیعی به مشکل خورده اند اما در حال پیگیری برای رفع مشکل هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مشکل راه های خضرآباد و زارچ – اشکذر گفت : امیدواریم با تسریع در بهره برداری از کمربند زارچ -اشکذر که باید پایان سال گذشته به اتمام می رسید، بخش بزرگی از این مشکل حل شود.
فرماندار اشکذر ادامه داد : با توجه به اینکه بودجه تخصیصی شهرستان اشکذر از ۶۰ میلیارد ریال فقط ۴۰ میلیارد ریال آن یعنی حدود ۷۰ درصد پرداخت شده است ، لذا در بخشی از موارد دچار وقفه شدیم و امسال پیگیری های لازم جهت اتمام طرح های نیمه تمام انجام خواهد شد.
شهرستان اشکذر یکی از شهرستانهای استان یزد با وسعت ۵۴۸۶ کیلومتر مربع در شمال غربی استان قرار دارد، اشکذر دارای دو بخش مرکزی و خضرآباد و دو دهستان خضرآباد و رستاق و دارای ۵۵ روستا و ۲۶۹مزرعه و مکان است.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..