گردشگری سلامت در یزد فعال می‌شود

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تلاش برای فعال شدن گردشگری سلامت در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از فارسمحمدمهدی شرافت،در جلسه شورای راهبردی گردشگری سلامت استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در زمینه سلامت اظهار داشت: یزد در زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها در کشور به عنوان یک قطب شناخته شده و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه یزد قطب درمان ناباروری، بیماری‌های قلبی و عروقی و بسیاری از بیماری‌های دیگر است، افزود: در حال حاضر بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان امر، بیش از ۳۰ درصد ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی یزد توسط بیمارانی از سایر استان‌ها اشغال می‌‌شود.

شرافت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه توافق‌نامه تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت، بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و وزارت امور خارجه عنوان کرد: امضای این توافق‌نامه می‌تواند ترویج بحث گردشگری سلامت را در یزد به دنبال داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه برخی استان‌ها در زمینه گردشگری سلامت پیشرو بوده و فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند، تصریح کرد: یزد نیز باید فعالیت خود را آغاز کند زیرا اگر مقایسه‌ای بین شرایط موجود در یزد و سایر استان‌های فعال در این زمینه شود، وضعیت استان یزد برای گردشگری سلامت مطلوب‌تر است.

شرافت خاطر نشان کرد: گردشگری سلامت هم‌اکنون در مراکز تبریز، مشهد، اهواز و زاهدان فعال و زمینه‌سازی‌های لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد: یزد به جز دارا بودن ظرفیت‌های جذب گردشگر در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی، دارای ظرفیت جذب گردشگر از دیگر استان‌های کشور به ویژه استان‌های جنوبی و حتی از کشورهای همسایه مانند عراق، عمان، امارات، قطر و … است که با توجه شرایط مناسب موجود استان در زمینه ارائه خدمات درمانی و پزشکی به بیماران و مراجعان، شرایطی را نسبت به سایر شهرها و استان‌های کشور در زمینه گردشگری سلامت فراهم آورده و همین موضوع نیز این استان را نسبت به مناطق دیگر در کشور متمایز کرده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این جلسه به بیان نحوه صدور گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند "ب" همچنین ساماندهی دفاتر در این راستا پرداخت.

سیدمصطفی فاطمی بیان کرد: این شیوه‌نامه بر اساس مقررات حاکم بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و طبق قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده و اهداف اصلی آن نیز ایجاد بسته مناسب، انگیزه، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران برای رقابت سالم مبنی بر ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری سلامت است.

به گزارش فارس، در این جلسه که با حضور اعضایی از دانشکده علوم پزشکی، مرکز ناباروری استان یزد، سازمان نظام پزشکی، نماینده وزارت امور خارجه در استان، رئیس جامعه هتلداران، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، شرکت توسعه سرمایه‌گذاری و نماینده‌ای از مرکز بهداشت استان برگزار شد، طرح‌های موثری در حوزه گردشگری سلامت به تصویب رسید.

بخش نظردهی بسته شده است..