ایجاد شهرک الکترونیک و فناوری اطلاعات استان یزد

no-thumbs

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از اجرای عملیات ایجاد شهرک الکترونیک و فناوری اطلاعات استان و نواحی صنعتی ندوشن و زارچ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز «سید مسعود عظیمی» به مناسبت ۲۱ مردادماه روز ملی حمایت از صنایع کوچک در جمع اهالی رسانه، اظهار کرد: استان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در ایجاد شهرک‌های صنعتی در کشور، در حال حاضر دارای ۱۴‌شهرک و ۱۷‌ناحیه صنعتی به مساحت ۶هزار و ۶۲۲ هکتار در سراسر استان است. وی با بیان این که در حال حاضر ۹۴۲ واحد مستقر در این شهرک‌ها پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، از اشتغال‌زایی برای ۲۲‌هزار و ۱۴۷‌نفر در واحدهای مستقر در شهرک‌های استان خبر داد. عظیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۲‌ناحیه صنعتی جدید در ندوشن و زارچ در حال عملیاتی شدن است، گفت: همچنین عملیات اجرایی شهرک الکترونیک و فناوری اطلاعات استان از اواخر سال گذشته در زمین به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با تامین زیرساخت‌های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی، تا سال ۱۳۹۵ آماده واگذاری شود. وی این شهرک را شهرکی دانش‌بر، مجهز به صنایع «های‌تک» و فاقد آلودگی‌های زیست محیطی دانست و گفت: قرار است در این واحدها صنایع مرتبط با هوافضا، الکترونیک و سایر صنایع «های‌تک» مستقر شود و عمدتا از دانش نخبگان و فارغ التحصیلان استان بهره گرفته شود.
عظیمی یکی دیگر از وظایف محوله به شرکت شهرک‌های صنعتی استان را مدیریت بر منطقه وی‍ژه اقتصادی استان که در فضایی به وسعت ۵۷۰ هکتار ایجاد شده است، ذکر کرد و افزود: منطقه وی‍ژه اقتصادی به عنوان محدوده‌ای واقع در داخل کشور ولی خارج از قلمرو گمرکی کشور، فضایی بسیار مناسب برای شرایط سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم خواهد بود و نیاز است که بیشتر از گذشته به آن پرداخته شود.  این مسئول به رشد ۲۶۰درصدی صادرات کالاهای تولیدی در منطقه در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن اشاره و ارزش این صادرات را بالغ بر ۱۷میلیون دلار اعلام کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصل۴۴ با موضوع واگذاری امور تصدی‌‌گری دولت، از واگذاری ۱۰مورد مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به شرکت‌های خدماتی تا حال حاضر خبر داد.
معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نشست گفت: طی ۵ سال گذشته ۹۳ واحد صنعتی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان تعطیل شده است. «ذبیح الله زارع» افزود: هم اکنون ۸۵۲ واحد صنعتی دارای پروانه در شهرک صنعتی استان فعال هستند. وی علت تعطیلی این تعداد واحد صنعتی را کمبود نقدینگی، مشکل تامین مواد اولیه، اختلافات شرکا و نداشتن توجیه اقتصادی طرح‌ها اعلام کرد. وی با بیان اینکه میزان تعطیلی واحدهای صنعتی در این استان نسبت به کشور کمتر است، گفت: میانگین تعطیلی این واحدها در کشور ۱۸ درصد و در یزد ۱۰ درصد است.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..