تخصیص ۱/۵میلیاردبرای تقویت ناوگان آتش‌نشانی یزد

no-thumbs

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از تخصیص 1/5 میلیارد تومان برای خرید و تجهیز خودروهای جدید برای ناوگان امداد یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز«سیدعباس میرشمسی» افزود: عمر ناوگان آتش‌نشانی یزد ۱۲ سال است و لازم است که برای نوسازی و بهسازی آن اقدام شود. وی تعداد خودروهای سازمان را در حال حاضر ۴۰ خودرو سبک و سنگین اعلام کرد و افزود: با توجه به رویکرد مثبت شهرداری و شورای شهر افزایش این ناوگان به ۵۲ دستگاه خودرو در سال جاری مد نظر قرار گرفته است. وی با اشاره به افزایش۳۰ درصدی تعداد خودروهای عملیاتی تا پایان سال جاری گفت: این اقدام برای تامین ایمنی شهر و مقابله با بحران‌ها، حوادث، حریق و رسیدن به استانداردهای جهانی در دستور کار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد قرار گرفته است.

این مسئول گفت: این خودروها شامل ۳ دستگاه خودروی سنگین اطفای حریق، یک دستگاه خودروی غواصی، یک دستگاه خودروی اطفای حریق سبک و ۷ دستگاه خودرو سبک پیشرو است.  وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ دستگاه از خودروهای مورد نظر خریداری شده است، افزود: مناقصه تجهیز این خودروها به تجهیزات اطفای حریق و امدادرسانی برگزار شده است.
میرشمسی این خودروها را شامل یک دستگاه ایسوزو ۶ تن، یک دستگاه کاپرا ۲کابین، ۳‌دستگاه کاپرا تک کابین و یک دستگاه نیسان اعلام کرد. این مسئول با بیان اینکه ۶‌دستگاه باقی‌مانده نیز تا پایان سال خریداری و تجهیز خواهد شد، افزود: این خودروها شامل ۲‌دستگاه ایسوزو ۱۸‌تن و ۴ دستگاه کاپرا تک کابین برای استفاده برای ایستگاه‌های نه‌گانه به ویژه ایستگاه شماره ۱۰ آزادشهر خریداری خواهد شد.
وی ادامه داد: همه ایستگاه‌های آتش‌نشانی استان به خودروهای مورد نظر مجهز هستند اما نگرانی ما از افزایش متوسط عمر ناوگان است که ممکن است عملکرد آنها را ضعیف کند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد مجهزترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی استان را به ترتیب، ایستگاه شماره ۸ شیخ کلینی در منطقه امامشهر، ایستگاه شماره ۹ میدان سیدحسن نصرالله در منطقه قاسم‌آباد و ایستگاه شماره یک در بلوار طالقانی اعلام کرد. وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تقویت ناوگان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، امسال ۵ میلیارد تومان، بودجه شهرداری به این سازمان اختصاص یافته است. میرشمسی از هزینه کرد این اعتبار برای نوسازی و بازسازی ناوگان عملیاتی، ساخت و تجهیز ایستگاه‌ها و خرید نردبان برای اطفای حریق و حوادث در ساختمان‌های بلند شهر خبر داد.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..