صندوق رسانه در اردکان راه‌اندازی می‌شود

no-thumbs

فرماندار شهرستان اردکان با بیان این که فضای نزدیک به انتخابات از عواملی است که بر مباحث حاشیه‌ای این روزها دامن زده است، از اصحاب رسانه خواست تا با عنای به شعار "همدلی و همزبانی"، فضای مجازی آلوده شده به تهمت و سیاه‌نمایی را مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"حسین اسماعیلی" در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی"، گفت:‌ آینده‌نگری و اشراف رهبر معظم بر موضوعات روز باعث شده تا مباحث مطرح ‌شده از سوی ایشان به ‌ویژه راهنمایی‌های دل‌سوزانه‌شان همیشه اثربخش، تأثیرگذار و تعیین‌کننده باشد.

وی در ادامه امر اطلاع‌رسانی و خبرنگاری را وظیفه‌ای خطیر دانست و افزود: خبرنگاران، چشم بینای جامعه هستند و با اطلاع‌رسانی صحیح، به‌موقع و با رعایت انصاف می‌توانند پابه‌پای مسئولان به مردم خدمت کنند.

وی خبررسانی را مقوله‌ای جدا و متفاوت از خبرسازی عنوان و تصریح کرد: خبرنگار باید خبررسانی و شفاف‌سازی را در اولویت کاری خود قرار دهد نه این ‌که چشم خود را به روی حقایق بسته  و با غرض‌ورزی و حاشیه‌سازی، همدلی موجود در جامعه را هدف بگیرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان رعایت انصاف در نقد را از لازمه‌های کار خبرنگاری عنوان کرد و افزود: هیچ‌گاه نباید با توجیه موضوع، اغراض شخصی و مشکلات و خواسته‌های حزبی و منافع فردی را در کار تولید خبر دخالت داد.

وی همچنین خبرسازی و ایجاد جریان خبری علیه دستگاه‌ها را تضعیف خدمتگزاران دولت و نظام دانست.

اسماعیلی پیشرفت‌های به‌دست آمده در شهرستان را مرهون همدلی مسئولان دانست و گفت: در کنار تمام اختلافات در سلایق و دیدگاه‌ها، هیچ‌گاه از هدف اصلی که اعتلای شهرستان و خدمت به مردم بوده، دور نشده‌ایم.

وی ارتباطات وسیع فرمانداری با مسئولان کشوری و استانی به ویژه استاندار و نماینده مردم اردکان در مجلس را از عوامل مهمی خواند که باعث پیشرفت دوچندان شهرستان شده است.

فرماندار افزود: مطمئناً‌ فضای نزدیک به انتخابات از عواملی است که بر مباحث حاشیه‌ای این روزهای اخیر دامن زده است و ما از اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌خواهیم که در راستای ایجاد فضایی آرام، توأم با توجه بیشتر به آرامش شهرستان و همچنین نگاه به شعار "همدلی و همزبانی" فضای مجازی آلوده شده به تهمت و سیاه‌نمایی را مدیریت کنند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با مشکلات امنیتی ناشی از حضور جمعیت زیاد افراد غیربومی و اتباع بیگانه در شهرستان نیز به کمبود امکانات و نیروی انسانی تحت اختیار فرماندهی نیروی انتظامی اردکان اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد صنعتی و به تبع آن مهاجرپذیر بودن و رشد جمعیت اردکان، مشکلاتی در زمینه امنیت شهرستان به‌ وجود آمده و طبق پی‌یری‌های انجام شده سعی در ارتقاء‌ جایگاه و رتبه نیروی انتظامی شهرستان داریم که در نتیجه، امکانات و تعداد پرسنل نیروی انتظامی افزایش خواهد یافت.

اسماعیلی در پایان با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بحث اطلاع رسانی شفاف و توجه به خبررسانی و خبرنگاری، گفت: در ابتدای شروع به فعالیتم به عنوان فرماندار اردکان به بحث اطلاع رسانی تاکید داشتیم و در همین نشست خبری هم قول می‌دهیم تا در خصوص راه اندازی صندوق حمایت از خبرنگاران شهرستان با عنوان "صندوق رسانه" در شهرستان پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست خبری سه ساعته، از فعالان عرصه خبر در شهرستان نیز با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..