مشکلات یک گروه سرمایه گذار خارجی در یزد بررسی شد

no-thumbs

طی نشست مشترک با حضور مدیران و مسئولان اقتصادی استان، نمایندگان وکارشناسان سازمان سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سرمایه گذاران کشور هند، مسایل و مشکلات فراروی واحد تولیدی فولاد شهرستان خاتم بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مجوز سرمایه گذاری این گروه سرمایه گذار کشور هند به دلیل عدم ورود سرمایه خارجی در مهلت تعیین شده در مجوز سرمایه گذاری در حال ابطال بود که با تشکیل این نشست مهلت سه ماهه برای حل مشکل ، پیگیری امور و  ورود سرمایه خارجی در چارچوب مقررات سازمان سرمایه گذاری خارجی کشور به این  سرمایه گذاران داده شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در نشست بررسی مشکلات این سرمایه گذار خارجی با قدردانی از تلاش های انجام شده در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی بر رفع مشکلات این بخش تاکید کرد.

" علی نمازی " با اشاره به صنعتی و معدنی بودن یزد و ظرفیت های خوب سرمایه گذاری در این استان گفت: وجود واحدهای صنعتی، معدنی، کارخانجات و واحدهای بزرگ تولیدی نظیر فولاد، کاشی و سرامیک و سنگ آهن، این استان را به قطب صنعتی و معدنی کشور تبدیل و بستر و زمینه لازم را برای سرمایه گذاری در این بخش  فراهم نموده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری، موجب رونق اقتصادی، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال می شود گفت: یزد به دلیل وجود معادن، واحدهای تولیدی و صنایع مختلف، قرار گرفتن در مرکز و در مسیر کریدور شمال – جنوب کشور، از ظرفیت‌های خوب سرمایه‌گذاری برخوردار است که باید با هدایت و جذب سرمایه گذاران، زمینه شکوفایی بیشتر آن فراهم شود.

وی بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید  و اظهار امیدواری کرد: با حمایت بیشتر از این بخش و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، شاهد رونق بیشتر سرمایه گذاری در آینده در استان باشیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم در این نشست با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری خوبی به همت سرمایه گذاران کشور هند در این استان و شهرستان خاتم در حال انجام است بر تسریع در اجرای این طرح ها تاکید کرد.

" سید حسین دشتی" بررسی و رفع مشکلات سرمایه گذاران را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید اقدامات لازم برای رفع مشکلات این بخش که از دغدغه های مسئولان استان است انجام شود.

احداث واحد تولیدی فولاد آلیاژ  شمش خاتم در سه فاز گندله سازی، تولید شمش فولادی و نورد برنامه ریزی شده و قادر است سالانه بیش از ۷۵ هزار تن انواع شمش فولادی را تولید و روانه بازار کند و با بهره برداری از فاز نخست آن در آینده نزدیک زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر فراهم می شود.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان یزد فعالیت دارند.

بخش نظردهی بسته شده است..